صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای پایان هفته  در جهت  افزایش سرعت وزش باد بیشینه تا ۳۰ نات و افزایش ارتفاع بیشینه امواج بیش از ۱/۵ متر در سواحل و دور از سواحل صادر شده است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی هشدار سازمان هواشناسی در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در شمال خلیج فارس صادر شده است.

او می‌گوید: غرق شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، ایجاد اختلال در فعالیت‌های فراساحل و سکو‌های نفتی در فراساحل  از جمله مخاطراتی است که سازمان هواشناسی نسبت به آن‌ها هشدار داده است.

وی افزود: توصیه می‌شود ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی، شنا، شیلاتی و تردد شناور‌های سبک و تفریحی، اتخاذ شود و محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکو‌های نفتی را هموطنان در دستور کار خود قرار دهند.

وی در خصوص هشدار بعدی گفت: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج  طی روز‌های پنج شنبه و جمعه را خواهیم داشت‌.

او گفت: افزایش سرعت وزش باد بیشینه تا ۳۲ نات و افزایش ارتفاع بیشینه امواج بیش از ۱/۵ متر در سواحل و دور از سواحل بیش از ۲/۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و دور از ساحل استان گلستان، در دریای خزر خواهیم داشت.

وی گفت: غرق شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های فراساحل از جمله مخاطراتی است که شهروندان باید نسبت به آن هوشیار باشند.