هشدار وزارت خارجه آلمان به شهروندانش در مورد سفر به ایران

    کد خبر :948326
هشدار وزارت خارجه آلمان به شهروندانش در مورد سفر به ایران

وزارت خارجه آلمان در وب‌سایت رسمی خود از شهروندان آلمانی خواست از سفر به ایران خودداری کنند.

وزارت امور خارجه آلمان با طرح ادعاهای به شهروندان آلمانی نسبت به سفر به ایران، با توجه به خطر بازداشت، بازجویی، محکومیت‌های طولانی‌مدت و حبس هشدار داد.

وزارت امور خارجه این کشور همچنین در ادامه اقدام مداخله‌جویانه خود مدعی شد که شهروندان دارای تابعیت آلمانی و ایرانی به طور ویژه در معرض خطر هستند.

شب گذشته تروئیکای اروپا با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی، خواستار تحقیقات سازمان ملل درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین شدند.

آلمان، انگلیس و فرانسه طی نامه‌ای مشترک که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل است، در ادامه فضاسازهای‌ها خود اعلام کرده‌اند: «خواستار انجام تحقیقات توسط تیم دبیرکل سازمان ملل به عنوان مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده و برای حمایت از تحقیقات این تیم طی روندی فنی و بی‌طرفانه، آمادگی داریم».
در همین راستا ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و دولت انگلیس در اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، به بهانه‌های واهی و بی‌اساس استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و ادعاهای مطرح شده در بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس در همین مورد را قویاً مردود دانست و به شدت محکوم کرد و گفت: ما همواره بر این امر تأکید داشته‌ایم که همه اعضای سازمان ملل باید به طور کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل از جمله استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام بگذارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با مخرب توصیف کردن تحرکات اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از منافع ملی و تأمین حقوق حقه مردم شریف ایران، حق پاسخگویی نسبت به هرگونه اقدام غیرمسئولانه را برای خود محفوظ می‌داند و در دفاع از منافع ملت ایران اندکی تردید به خود راه نخواهد داد.

ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید