هشدار عضو ستاد کرونا درباره افزایش ابتلا به کرونا در روزهای آتی

    کد خبر :852681
هشدار عضو ستاد کرونا درباره افزایش ابتلا به کرونا در روزهای آتی

عضو کمیته علمی کشوری کرونا و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به وضعیت فعلی بیماری کرونا در کشور، گفت: حتما در روزهای آتی افزایش موارد بیماری را خوهیم داشت اما تنها امیدواری ما این است که پیکی مشابه پیک پنجم برایمان رخ ندهد و بیماری در حد قابل کنترلی بماند.

دکتر پیام طبرسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره روند رو به کاهش کرونا، گفت: البته پس از تجربه روند کاهشی، در حالت ثابتی مانده‌ایم که می‌تواند عاملی برای نگرانی باشد؛ اما امیدواریم با افزایش پوشش واکسیناسیون شرایط بهتر شود.

وی افزود: البته راهپیمایی اربعین، مراسمات آخر ماه صفر و سفرهای شکل گرفته در تعطیلات هفته گذشته تاحدودی ما را از نظر افزایش برخوردهای اجتماعی نگران می‌کند اما امیدواریم به افزایش بار بیماری منجر نشود.

او علت ثابت ماندن روند کرونا را علی‌رغم گسترش واکسیناسیون، بازگشایی‌ها و افزایش برخوردها دانست و اظهار کرد: ویروس از بین نرفته است و افراد مبتلا می‌شوند و انتقال می‌دهند اما امیدواریم این انتقال مجدد سبب بروز موج جدید بیماری نشود.

طبرسی تاکید کرد: حتما در روزهای آتی افزایش موارد بیماری را خوهیم داشت اما تنها امیدواری ما این است که پیکی مشابه پیک پنجم برایمان رخ ندهد و بیماری در حد قابل کنترلی بماند.

او درباره سامانه هوشمند مدیریت کرونا نیز بیان کرد: وجود چنین سامانه‌ای به شدت لازم است تا افرادی که کرونا مثبت هستند از قرنطینه و منزل خارج نشوند. متاسفانه یک مشکل ما این است که افراد بیمار آزادانه در شهر تردد می‌کنند و عامل انتقال بیماری به سایرین می‌شوند، باید بتوانیم آنها را کنترل کنیم.

وی درباره رنگبندی‌های کرونایی شهرها نیز اظهار کرد: این رنگبندی‌ها بیشتر برای کارهای آماری است و برای واکنش سریع کارایی ندارد. زمانی که آمار در حال افزایش است متوجه نمی‌شویم و وقتی که وضعیت قرمز شد تازه به فکر می‌افتیم؛ درحالی که باید اقداماتی انجام دهیم که به آن فاز نرسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید