هشدار سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و مه گرفتگی

    کد خبر :1047338
سازمان هواشناسی بارش برف و مه گرفتگی

سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن در برخی نقاط کشور و از فردا جمعه تا شنبه هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی از شدت فعالیت سامانه بارشی و به تبع آن بارش باران و برف، مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال بهمن از فردا جمعه ۲۲ دی تا شنبه ۲۳ دی خبر داد.

منطقه اثر سامانه یاد شده فردا (جمعه) جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و شنبه ۲۳ دی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، گیلان و ارتفاعات زنجان، قزوین و البرز است.

همچنین اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی در نقاط سردسیر از مخاطرات سامانه بارشی یاد شده است.

در همین راستا سازمان هواشناسی به پرهیز از سفرهای غیر ضروری بویژه در گردنه‌های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید