هشدار دوباره پلیس ایران به اروپا: جلوی تولید مخدر را نگیرید از جیب جوانان‌تان خارج می‌شود

    کد خبر :643232
جلوی تولید مخدر را نگیرید از جیب جوانان‌تان خارج می‌شود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: کشورهای اروپایی باید درنظر داشته باشند اگر در نقطه تولید و ورود با مواد مخدر برخورد نشود، این مواد باید گرم گرم از جیب جوانان اروپایی بیرون بیاید.

 

سردار محمدمسعود زاهدیان پیش از ظهر امروز در حاشیه نمایش کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در قالب طرح “ظفر دو” با اشاره به کشف 530 تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: 72 درصد کشفیات مواد مخدر در مدت مذکور با کار اطلاعاتی صورت گرفته است.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: بیش از 70 درصد مواد مکشوفه در استانهای شرق و حاشیه شرق کشور انجام شده است.

 

این مقام انتظامی ضمن تحسین عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، از استمرار طرحهای پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاکسازی حاشیه مدارس و مراکز تجمع نوجوانان و جوانان خبر داد.

 

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی پلیس برای اقدامات پیشگیرانه از ورود مواد مخدر در جوار مرزها تشدید شده همچنین مأموران هنگ مرزی سراوان و میرجاوه در دو عملیات جداگانه موفق به کشف 6 و 2.5 تن مواد مخدر شدند.

 

زاهدیان ضمن هشدار به قاچاقچیان مواد مخدر، یادآور شد: اقدامات پلیس با تمرکز به‌روی این شبکه‌ها، حتماً منجر به برخورد با آنها خواهد شد.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه “در تمام مراجع بین‌المللی تأکید می‌کنیم که سایر کشورها نیز باید سهم خود را در راه مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند”، گفت: توان ما در حد محدود است، هجمه تولید مواد مخدر وجود دارد و میزان تولید مواد افیونی در کشور افغانستان روز به روز بیشتر می‌شود؛ تولید 185تنی مواد مخدر در سال 2001 در کشور افغانستان، اکنون به بیش از 10 هزار تن رسیده اما امکانات ما متناسب با این حجم تولید نیست و شاید در برخی اوقات نتوانیم متناسب با این هجمه‌ها برخورد مناسب را داشته باشیم.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: کشورهای اروپایی باید درنظر داشته باشند اگر در نقطه تولید و ورود با مواد مخدر برخورد نشود، این مواد باید گرم گرم از جیب جوانان اروپایی بیرون بیاید، به کشورهای اروپایی توصیه می‌کنیم از اقدامات ایران در راه مبارزه با موادمخدر حمایت کنند.

 

به گزارش تسنیم،مهدی مهرانگیز؛ سرپرست دادسرای مبارزه با مواد مخدر نیز در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس در طرح “ظفر دو” با اشاره به تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در مبارزه با قاچاقچیان عمده و خرده مواد مخدر، اظهار کرد: قوه قضاییه با شدت با موادفروشان برخورد می‌کند.

 

وی متذکر شد: بر اساس ماده 114 قانون آیین دادرسی کیفری این اجازه به دستگاه قضایی و بازپرس داده شده تا مراکزی که خلاف سلامت امنیت جامعه باشند، پلمب شود لذا اگر خانه‌ای ببینیم که در آن فروش مواد مخدر انجام شود، از ظرفیت این ماده قانونی استفاده کرده، با نصب پلاکارد و پلمب، آن منزل یا مرکز را به مردم شناسانده و تا زمان مفتوح بودن پرونده در دادسرای انقلاب تهران، به هیچ وجه نسبت به فک پلمب اقدام نمی‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید