هشدار تایلند به آمریکا در خصوص تشدید تنش‌ها با ایران

    کد خبر :670729

وزیر بازرگانی تایلند به آمریکا در خصوص تشدید تنش‌ها با ایران هشدار داد.

 

واکنش های جهانی به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی کماکان ادامه دارد و وزیر بازرگانی تایلند نیز اقدامات آمریکا را موجب وارد کردن شوک شدید به بازارهای ارز و بورس و افزایش فوری قیمت طلا و نفت دانسته است.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از بانگکوک پست، پیمچانوک وونکرپن، وزیر بازرگانی تایلند با هشدار نسبت به اقدام اخیر آمریکا گفت: وقایع اخیر دارای پیامدهای گسترده ای روی بازار ارز، سهام و محیط کلان اقتصادی خواهد بود.

 

وزیر بازرگانی تایلند در ادامه با اشاره به افزایش چهار درصدی قیمت نفت از زمان هدف قرار گرفتن سردار سلیمانی توسط آمریکا گفت: با این روند، افزایش قیمت ها قطعی به نظر می رسد و جدای از آن، سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری های جدید فراری خواهد داد.

 

وونکرپن چشم انداز میان‌مدت و بلندمدت اقتصاد جهانی را تحت تاثیر افزایش تنش ها منفی ارزیابی کرد و افزود: اطمینان فعالان تجاری و مالی به بازارها تضعیف شده است. اگر چه احتمال می رود که در مجموع، اقتصاد جهانی نسبت به سال قبل بهبود پیدا کند اما این تنش ها مسلما ریسک کاهنده‌ای بر سر راه رشد اقتصادی جهانی خواهد بود.

 

وزیر بازرگانی تایلند هم‌چنین ضمن ابراز نگرانی نسبت به اقدام تلافی جویانه ایران یا بستن تنگه هرمز گفت که قیمت نفت در شرایطی که تنگه هرمز بسته شود احتمالا ۲۰ درصد بالا خواهد رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید