هشدار بارش شدید باران در چند استان کشور

    کد خبر :1016206
باد و باران

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار «نارنجی» از بارش شدید باران، رعدوبرق، در عرض‌های بالا احتمال بارش تگرگ طی امروز (یکشنبه) در جنوب و غرب فارس، هرمزگان، زنجان، جنوب و مرکز اردبیل و شمال خراسان شمالی خبر داد.

هواشناسی با اعلام وضعیت جوی نارنجی در استان‌های اعلام شده از آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی خبر داد.

همچنین امروز یکشنبه بارش‌ها با شدت کمتر در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال و شرق خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، دامنه و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان تداوم دارد.

سامانه بارشی با شدت کمتر در این استان‌ها به شکل رگبار باران، رعدوبرق، در نقاط مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید با احتمال گردوخاک فعال است.

فردا دوشنبه نیز بارش باران در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات مازندران، سمنان، تهران و گلستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد تداوم دارد.

مخاطره سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اعلام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید