هشدار ایران در صورت تداوم همراهی عربستان با آمریکا

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱
    کد خبر :550981

عربستان سعودی در جنگ اقتصادی علیه ایران با آمریکا همگام شده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر توییتری دستیار ویژه رئیس مجلس ایران، تصمیم ایران در رابطه با عربستان سعودی اگر دست از همراهی آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران برندارد، شوک‌آور خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:«حاکمان عربستان اگر همراهی و نوکری خود برای آمریکا در جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را متوقف نکنند، باید منتظر تصمیم جدید و شوک‌آور تهران باشند. زمان برای تداوم سیاست‌های کثیف سعودی اماراتی —اسراییلی بسرعت رو به پایان است».

حاكمان عربستان اگر همراهي و نوكري خود براي آمريكا در جنگ اقتصادي عليه ايران را متوقف نكنند ، بايد منتظر تصميم جديد و شوك آور تهران باشند. زمان براي تداوم سياست هاي كثيف سعودي —امارتي —اسراييلي بسرعت رو به پايان است.

​گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

کاخ سفید، 22 آوریل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به هشت کشور داده بود را تمدید نکند.این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران طی چند هفته آینده، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید کرده است. تصمیم عدم‌تمدید معافیت‌ها با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ شده است.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

4
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمدرضا کیانفر گفت:
    موافقم ۱

    حسین امیرعبداللهیان مشاور رئیس مجلس گفت: اگر حاکمان عربستان، امارات و اسرائیل سیاست‌های کثیف خود و نوکری آمریکا را متوقف نکنند باید منتظر تصمیم جدید و شوک‌آور تهران باشند.

    آقای عبداللهیان،
    بقای میهن‌مان در رفع دشمنی و ایجاد دوستی با کشورهای جهان از جمله ممالک مورد نظر شما می‌باشد لطفاً اگر آبی نمی‌آورید کوزه را نشکنید.
    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

  2. بازنشسته آموزش وپرورش گفت:

    ((رهبران ایران، قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.))کاش دراین مقاومت، تمام اقشارمردم به یک اندازه سهیم باشند، فقط به اقشار کم درآمد،تیرخلاص زده نشود.چون افرادی هستند،ازعید قربان پارسال تا حال، (بدلیل ۴ برابر شدن نرخ) گوشت نخورده اند! این امر دور ازانصاف است.

  3. باصر گفت:

    این اقای کیانفر در همه خبرها این واژگان را عینا برگردان می کند ، از تحریریه محترم تقاضا دارم اگر مطلب ایشان خیلی مورد تایید شماست که هست ظاهرا بعنوان تیتر یک استفاده بکنید حیفند ایشون واقعا

  4. کاظم ایرانی گفت:

    آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ترامپ دمدمی حنات رنگی ندارد همه کار کردی نشد بشین سرجات از رهبر معظم انقلاب یاد بگیر از ابتدا یک حرف گفت و سر حرفشان ایستادند احسن

دیدگاهتان را بنویسید