هشدار ایران به آژانس؛ قدر همکاری‌ ما را بدانید

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲
    کد خبر :723007

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی قدر همکاری‌های ایران را بداند. تصمیم غیرسازنده آژانس با واکنش درخور ایران مواجه می‌شود.

سید عباس موسوی در نشست خبری امروز خود گفت: احتمالاً نشست سران کشور‌های ایران روسیه و ترکیه در ارتباط با موضوع آستانه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود.

وی افزود: احتمالا در جریان سفر آقای ظریف به دو کشور ترکیه و روسیه در این مورد صحبت می‌شود و تاریخی برای برگزاری آن در آینده نزدیک مشخص می‌شود.

موسوی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران گفت: آن‌ها تلاش دارند موضوعی که بسته شده است را بر مبنای ادعا‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و شخصیت نتانیاهو باز کنند.

وی ادامه داد: جای تاسف دارد که آژانس به جای اتکا به مدارک متقن و نگاه به همکاری‌های خوب و سطح بالای ایران با این سازمان بین المللی به ادعا‌های رژیمی می‌پردازد که خصومتش با مردم و نظام ایران و نظام بین الملل برای همگان روشن است.

موسوی گفت: ما به آژانس توصیه می‌کنیم که کمی آینده‌نگری داشته باشد و قدر همکاری‌های ایران را بداند.

وی گفت: امیدواریم نشست اخیر آژانس منجر به نتیجه‌ای شود که برای حفظ امنیت بین‌المللی مفید و سازنده است.

به گزارش فرارو،سخنگوی وزارت خارجه گفت: اگر آژانس تصمیمی غیر سازنده‌ای در مورد ایران بگیرد، امکان دارد که ایران واکنش درخوری نشان دهد و احتمالاً آن‌ها خودشان حدس خواهند زد که این تصمیم چه خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید