هشدار احزاب انگلیس درباره نقش لندن در نقض‌های حقوقی کشورهای حوزه خلیج فارس

    کد خبر :825138

گروهی از احزاب انگلیس در مجلس عوام، از دولت کشورشان خواستند که بودجه مخفی اختصاص داده شده به برنامه‌های خلیج فارس را متوقف کند.

منابع خبری از درخواست احزاب انگلیس برای توقف حمایت مخفیانه لندن از برنامه‌هایی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به دلیل نقض حقوق بشر در آنها خبر دادند.

به نقل از شبکه خبری المیادین، گروهی از احزاب انگلیس در مجلس عوام، از دولت کشورشان خواستند که بودجه مخفی اختصاص داده شده به برنامه‌های خلیج فارس را متوقف کند.

این احزاب درباره احتمال ارتباط برنامه‌های لندن با نقض حقوق بشر در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویژه در بحرین هشدار دادند.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در این باره گزارش داد که این گروه از احزاب اعلام کرده‌اند که صندوق فعالیت برنامه‌های یکپارچه، علی رغم دست داشتن در نقض حقوق بشر، در تمام سطوح با حداقل پاسخگویی، شفافیت و دقت لازم مدیریت می‌شود.

طبق اعلام این رسانه، لندن در طول چهار سال ۵۳ میلیون پوند در برنامه‌های مذکور هزینه کرد، تا جایی که فعالان، خانواده سلطنتی در بحرین را به هدف قرار دادن قیام این کشور متهم کردند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز ​​گزارش داد که میان سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰، انگلیس ۱۶.۸ میلیارد پوند (حدود ۲۴ میلیارد دلار) اسلحه به کشورهایی داده است که توسط “فریدم هاوس” (خانه آزادی)، یک سازمان حقوقی غیردولتی مستقر در واشنگتن مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

گاردین همچنین نوشت که انگلیس از مجموع ۵۳ کشور مورد انتقاد فریدم هاوس به دلیل سابقه بدشان در زمینه حقوق سیاسی و حقوق بشر، اسلحه و تجهیزات نظامی را به ۳۹ کشور فروخته است.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید