هشدار اتحادیه ناشران نسبت به جریان غیرقانونی نشر کتاب

    کد خبر :291877

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در اطلاعیه‌ای به اعضای خود، نسبت به چاپ و نشر غیرقانونی کتاب‌های ناشران توسط عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب، هشدار داد.

به گزارش بازتاب به نقل از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، در این اطلاعیه آمده است:

چندین سال است عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب مبادرت به چاپ و نشر غیرقانونی کتاب‌های ناشران و پدیدآورندگان می‌کنند و آنها را در اختیار کتابفروشان و خریدارانی که مطلع نیستند، قرار می‌دهند.

از آنجا که برخورد با قاچاقچیان عرصه نشر کتاب و حفظ و صیانت از حقوق ناشران و پدیدآورندگان علاوه بر نهادها و سازمان‌های مربوط، به عهده تمام همکاران صنعت نشر است، شایسته است عموم همکاران به‌ویژه اعضای محترم اتحادیه (اعم از ناشر، کتابفروش و توزیع کننده) به نکات و هشدارهای زیر توجه کنند تا بتوان ضمن پیشگیری از تخلف‌ها و سوءاستفاده‌های احتمالی، با توان و اثربخشی بیشتر دست افراد سودجو و خلافکار را از دامن پاک صنعت نشر و این صنف شریف، کوتاه کرد:

۱. مدیران مسئول مؤسسات انتشاراتی، هنگام فروش کتاب به مراکز پخش و کتابفروشان، موظفند فاکتور فروش رسمی (با آرم و قید نشانی دقیق) خود را که ممهور به مهر و امضای مدیرمسئول یا مدیر فروش آن مؤسسه انتشاراتی است، صادر کنند.

۲. مدیران مراکز پخش، تنها کتاب‌هایی را خریداری کنند که دارای فاکتور رسمی مؤسسات نشر باشد. همچنین هنگام فروش کتاب، باید نسبت به صدور فاکتور رسمی (ممهور و امضا شده) برای خریداران اقدام کنند.

۳. کتابفروشان کتاب‌های مورد نیاز خود را فقط از مراکز پخش و ویزیتورهای معتبر و خوشنام خریداری کنند و هنگام دریافت سفارش خود، فاکتور رسمی و ممهور دریافت کنند.

امید است با رعایت دقیق نکات یاد شده و با همکاری همه دست‌اندرکاران حوزه صنعت نشر و مسئولان قضایی و انتظامی، بیش از پیش بتوان در پیشگیری از قاچاق و چاپ و نشر و فروش غیر قانونی کتاب توفیق یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید