هزینه ساخت کتابخانه لاکچری ایران‌مال؛ ۱۰میلیارد!

    کد خبر :583342

مسئول شرکتی که اجرای کتابخانه لاکچری پروژه جنجالی ایران‌مال درباره هزینه این پروژه گفت: هزینه ساخت این کتابخانه، قرار شده است سکرت (راز) باقی بماند، گفتند که درمورد این موضوع صحبت نکنید! اما چیزی حدودا ۱۰ میلیارد تومان است!

روزنامه فرهیختگان با سازنده کتابخانه لاکچری پروژه جنجالی ایران‌مال گفنگو کرده است که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید.

مسئول شرکتی که اجرای کتابخانه را به‌عهده داشته است می‌گوید:

* طرح این کتابخانه را شرکت کیسون داد و با اعمال سلیقه‌ای که حاج آقای انصاری داشتند، ساخته شد. ما هم به‌عنوان مجری و پیمانکار کارمان را انجام دادیم.» از زمان اجرای پروژه می‌پرسم و می‌گوید: «ساخت و نصب سازه‌ها 6 ماه زمان برد.» از تعداد قفسه‌های کتاب هم می‌پرسم و می‌گوید: «تقریبا 18 قفسه در سه طبقه، جای گرفته است.

* هزینه ساخت این کتابخانه، قرار شده است سکرت (راز) باقی بماند، گفتند که درمورد این موضوع صحبت نکنید!

* (بعد از اصرار فراوان): حدودا 10 میلیارد تومان!

* (در پاسخ به این سوال که با توجه به قیمت‌هایی که الان می‌بینیم. کم نیست؟!): «البته ما دو سال پیش کارمان در کتابخانه تمام شد. و با دلار 1700 تومان کارمان را تمام کردیم.»

*(در پاسخ به چه چیزی در ساخت این کتابخانه برایتان جالب بود؟): وسعت و ارتفاع کتابخانه برایم جالب بود. ما تا به حال کتابخانه‌ای را نساخته بودیم به این عظمت و اصلا تا به حال در ایران کتابخانه به این عظمت نداشتیم، ابعاد این کتابخانه خیلی جالب توجه است و دیگری سقف آن است، کل سقف معلق است. یعنی 240 تیکه است، که این تکه‌ها معلق است؛ مثل لوستر آویزان است و یک سقف شیشه‌ای دیگر هم بالای آن دارد.

*مانده حساب های دریافتی عملیاتی شهرداری منطقه ۲۲ از مالک شرکت توسعه ساختمانی البرز تات‌ به مبلغ ۳۱۸ میلیارد ریال بابت باقی‌مانده بهای زمین واگذارشده در سال ۸۹ که ۲۷ هکتار بود که تاکنون وصول نشده است و از طرفی در سال‌جاری طی دستور دریافت مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال به‌واسطه دریافت چک و حواله از شرکت توسعه ساختمانی البرز تات، به سرفصل درآمد‌های عملیاتی غیرمستمر منظور شده است.

*شواهد نشان می‌دهد حتی پول زمین‌های ایران‌مال کامل پرداخت نشده است. حالا مدیران این مجموعه در همین زمین‌ها، کتابخانه‌ای به وسعت 3300 متری ساخته‌اند.

* آن‌طور که شنیده می‌شود هنوز مجوزی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی، برای کتابخانه ایران‌مال صادر نشده است. سوالی که مطرح می‌شود اینکه سازندگان این مجموعه، بنا‌به چه ضابطه و دلگرمی‌ای حاضر شدند برای ساخت این کتابخانه رقم میلیاردی هزینه کنند؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید