هزینه ساخت واحدهای مسکن چقدر است؟

    کد خبر :986554
قیمت+مسکن
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هم‌اکنون هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن منهای خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه تقریبا متری ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، اکبر نیکزاد در نشست خبری به مناسبت سالروز افتتاح حساب صد امام خمینی (ره) اظهار کرد: فرمول ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بسیار ساده است اما بعضا خوب تبیین نمی‌شود. تامین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی به صورت رایگان انجام می‌شود که خیلی ارزشمند است.

وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی هم ۵۰ درصد در ارائه خدمات تخفیف می‌دهد و در مواردی این تخفیف بیش از ۵۰ درصد است. شهرداری‌ها نیز برای تراکم عوارضی دریافت نمی‌کنند و در سایر بخش‌های صدور پروانه ۳۰ درصد تخفیف می‌دهند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که ساخت واحدها از طریق وام بانکی و آورده متقاضیان پیش می‌رود، تصریح کرد: قیمت واحدها بستگی به کیفیت پروژه، تراکم، مشاعات، امکانات و غیره دارد متقاضیان را در هیچ پروژه‌ای بلاتکلیف نگذاشته‌ایم و از همان ابتدا هزینه ساخت را به آنها می‌گوییم تقریبا هم متری ۱۰۰ هزار تومان بیشتر در نظر می‌گیریم که متقاضی بعدا غافلگیر نشود.

نیکزاد درباره هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده تهران بیان کرد: در مناطق ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در بافت فرسوده تهران پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پیش می‌بریم در میدان شوش حدود ۱۳۰۰ واحد را به میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد رسانده‌ایم هم‌اکنون میانگین قیمت تمام شده پروژه میدان شوش تقریبا ۱۰ میلیون مترمربع است. وی همچنین ادامه داد: میانگین قیمت تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر متری ۸ تا ۹ میلیون تومان است و تلاش می کنیم از میانگین قیمت بالاتر نرود.

وی تصریح کرد: با توجه به نوسانات اقتصادی که بعضا اتفاق می‌افتد من بعضا نگران هستم که هزینه‌های ساخت دچار تغییر شود و به همین دلیل در اعلام قیمت مقداری ملاحظاتی را در نظر می‌گیریم.

ایسنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید