هزینه‌های درمان بیماری کرونا چقدر است؟

    کد خبر :703890

ابوالفضل آفریده، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی، درباره هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی تأمین اجتماعی اظهار داشت: درمان این بیماران صددرصد رایگان است و هیچ بیمه‌شده اجباری نیاز به پرداخت وجهی برای درمان ندارد.

وی در گفتگو با فارس خاطرنشان کرد: برای بیماران کرونایی که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نیستند، هزینه‌ای به عنوان فرانشیز دریافت می‌شود.

آفریده گفت: بیماران کرونایی که بیمه تأمین اجتماعی ندارند، براساس تعرفه‌های دولتی، خدمات درمانی به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد: این اقدام در حالی است که قیمت تمام شده درمان بسیار بالا است و تأمین اجتماعی با توجه به این شرایط بحرانی، با تعرفه دولتی، خدمات ارائه می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حداقل و حداکثر هزینه درمان بیماران کرونایی چقدر است، اظهار داشت: حداقل برای افرادی که نیاز به آی‌سی‌یو و یا خدمات ویژه نداشته باشند ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و حدود بیشترین قیمت برای بیماران کرونایی که نیاز به آی‌سی‌یو و خدمات ویژه داشته باشند حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است.

وی یادآور شد: حدود ۵ هزار پزشک و بیش از ۳۰ هزار نفر متشکل از پرستاران و کادر درمانی، خدمات لازم را به بیماران کرونایی ارائه می‌دهند و تاکنون نیز ۳۰۰ نفر از پرسنل درمانی سازمان تأمین اجتماعی مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند و ۱۰ نفر نیز از این پرسنل شهید راه خدمت محسوب می‌شوند و سازمان تأمین اجتماعی برای درمان بیماران کرونایی، تمامی خدمات را ارائه می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید