هر آنچه باید درباره چری آریزو 8 بدانید

    کد خبر :991474

شرکت چری چین در طی سال‌های گذشته همکاری گسترده‌ای با مدیران خودرو برای تولید محصولاتش در بازار ایران داشته و تاکنون خودروهای متنوعی را در سگمنت کراس اوور، سدان و برخی دیگر شاهد بودیم.

بازتاب-یکی از سگمنت‌های محبوب چری در ایران، مدل‌های سدان آریزو بوده که به عنوان سدان کامپکت بسیار موردتوجه قرار گرفت و فروش قابل توجهی هم داشت. در این بین مدیران خودرو تصمیم می‌گیرد تا به دنبال یک محصول جدید از نوع سدان میان سایز به نام آریزو 8 رود. خودرویی که در ماه‌های گذشته توسط چری معرفی شد و حال قرار است به بازار ایران ورود پیدا کند. در این مطلب قصد داریم بیشتر با آریزو 8 آینده مدیران خودرو و چری آشنا شویم.

طراحی داخلی و بیرونی

طراحی یکی از بخش‌های مهم هر اتومبیلی بوده و این روزها برندهای چینی با استفاده از زبان طراحی مدرن و خیره‌کننده توانستند نظر علاقمندان بسیاری از صنعت را به خود جلب کنند. در این بین باید به سدان آریزو 8 اشاره کرد که به جرات می‌توان آن را خودرو لوکس چری به حساب آورد. اتومبیلی که طراحی ظاهری شیک و به بلوغ رسیده سری سدان‌های آریزو را به نمایش می‌گذارد. این خودرو دارای چراغ جلو LED نسبتا باریک بوده که نوار کرومی دو چراغ را به یکدیگر متصل می‌کنند. همچنین در زیر چراغ اصلی، مه شکن‌های دایره‌ای کوچکی به چشم می‌خورد. طراحی جلو با داشتن جلوپنجره‌ای شبیه به محصولات لکسوس، وسوسه برانگیز است.

در بخش جانبی نیز شاهد خطوطی تیز و المانی عضلانی هستیم. این موضوع موجب شده تا آریزو 8 به سدان تهاجمی و اسپرتی تبدیل شود. نقطه عطف این خودرو عقب آن بوده که چهار اگزوز به چشم می‌خورد و دیفیوزری هم تعبیه شد. چراغ عقب به صورت پیوسته بوده و لوگو چری هم در میان آن حک شده است. آنچه از نمای بیرونی طراحی آریزو 8 استنباط می‌شود، با سدانی شیک، به روز و اسپرت رو به رو هستیم. گذشته از نمای بیرونی که شامل رینگ 10 پر آلومینیومی مشکی می‌شود، باید به نمای داخلی هم پرداخت. ابعاد این خودرو 4780 در 1843 در 1469 میلی‌متر بوده و وزنی 1470 کیلوگرمی دارد. فاصله بین دو محور نیز 2790 میلی‌متر است و فضای کابین را برای سرنشینان راحت کرده است.

در داخل طراحی شبیه به مدل‌های تیگو 7 پرو و 8 پرو نمایان است. طراحی که به روز بوده و جلوه جذابی برای سرنشینان و راننده دارد. کابین داخلی دارای طراحی دو رنگ کرم و مشکی داشته که زیبایی دوچندانی به فضای کابین بخشیده و آریزو 8 را به خودرویی لوکس تبدیل کرد. چری از متریال چرم، فلز و چوب مصنوعی بهره گرفته تا حس پریمیومی احساس شود. نمایشگر 12.3 اینچی لمسی این خودرو سدان با سیستم صوتی که 8 بلندگو دارد، تجربه سواری لذت بخشی ارائه می‌دهد.

سیستم تهویه و برخی کنترل‌های دیگر از کلید لمسی برخوردارند که در زیر نمایشگر اصلی کنار کلاستر دیجیتالی تعبیه شدند. فرمان نیز از جنس چرم بوده و لوگو چری در وسط قرار گرفت. روی فرمان نیز برخی تنظیمات چون سیستم صوتی و چندی دیگر قابل انجام است. ناگفته نماند قابلیت شارژ بی سیم گوشی هم در زیر کنسول وسط گنجانده شد. چری سعی کرده قابلیت‌های رفاهی و مدرنی را در داخل کابین آریزو 8 تعبیه کند.

مشخصات فنی

این خودرو به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 1998 سی سی مجهز شده که توان تولید 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متری دارد. این پیشرانه دارای توربوشارژ بوده و از سیستم تعلیق دیفرانسیل جلو بهره می‌برد.

پیشرانه در کنار گیربکس 8 سرعته خودکار قرار می‌گیرد تا عملکرد خوبی از خود برای انتقال نیرو به چرخ‌ها نشان دهد. حجم باک سوخت به 55 لیتر رسیده و چری جزئیاتی درباره مصرف سوخت آن اعلام نکرد. با توان تولیدی پیشرانه مورد اشاره آریزو 8، می‌توان انتظار عملکرد قابل توجهی در خیابان داشت.

تجهیزات و آپشن‌ها

از امکاناتی که در آریزو 8 می‌توان یافت باید به سقف پانوراما، شارژ بی سیم تلفن همراه، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، صفحه پشت آمپر دیجیتالی، فرمان برقی، شیفتر تعویض دنده، کروز کنترل، سنسور باران، ترمز پارک برقی، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقطه کور، تابلوخوان، سیستم خودران ADAS اشاره کرد. همچنین کیسه هوا برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای که مجموعاً 6 کیسه هوا می‌شود، در این سدان قابل مشاهده است.

قیمت

درباره قیمت اطلاعاتی در دست نیست اما گفته می‌شود مدیران خودرو آن را نسبت به رقبا با قیمت بیشتری عرضه خواهد کرد. بنابراین انتظار داریم بزودی اطلاعات تکمیلی اعلام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید