هریر، جدیدترین کراس‌اوور تاتا هند رسما معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۴۲
    کد خبر :412456

شرکت هندی تاتا به‌طور رسمی تصاویری از کراس‌اوور جدید خود که هریر نام گرفته را منتشر کرده است. این خودرو در اصل نسخهٔ تولیدی کانسپت H5X محسوب می‌شود که در نمایشگاه خودروی هند امسال رونمایی شد. هریر طبق زبان طراحی کاملاً جدید تاتا بنام Impact 2.0 شکل گرفته و رویکرد جدیدی را در این زمینه به نمایش گذاشته است. قسمت جلویی هریر با دی‌لایت‌های LED باریک که در زیر درب کاپوت جای گرفته‌اند، زیبا، شیک و مغرور به نظر می‌رسد درحالی‌که جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ عریض نیز نمای تهاجمی به این کراس‌اوور هندی بخشیده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه هریر هم می‌توان به روکش‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ بدنه و چراغ‌های باریک عقب اشاره کرد که با نواری مشکی به هم متصل شده‌اند.

ویژگی‌های داخلی هریر نیز به‌اندازهٔ ظاهر آن چشمگیر هستند زیرا تاتا تجهیزات قابل‌توجهی همچون تهویهٔ مطبوع با دریچه برای سرنشینان عقب، سانروف، نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان و سنسورهای پارک با دوربین را برای آن در نظر گرفته است. هریر بر اساس پلت‌فرم جدید تاتا بنام امگا ساخته شده که این پلت‌فرم در اصل با استفاده از پلت‌فرم D8 لندروور شکل گرفته است. این همان پلت‌فرم مورداستفاده در رنجروور اووک، لندروور دیسکاوری اسپرت و جگوار E-Pace است. این برای اولین بار است که تاتا برای ساخت محصولات خود از پلت‌فرم لندروور استفاده می‌کند. به همین دلیل، هریر به‌صورت چهارچرخ محرک ارائه می‌شود که این یکی از نقاط قوت آن در برابر رقبا خواهد بود. تاتا برای هریر اقدام به توسعهٔ یک پیشرانهٔ 2 لیتری دیزلی جدید کرده است که 140 اسب بخار قدرت دارد. برای انتقال نیروی این موتور نیز یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک نمونهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

تاتا با انتشار ویدئویی از آغاز تولید هریر در کارخانهٔ خود در شهر پونهٔ هند خبر داده است. خط تولید این خودرو کاملاً جدید و در سطح استانداردهای جهانی بوده و بهترین روش‌های تولید که از جگوار-لندروور گرفته شده در آن بکار رفته است. در این خط، 90 درصد فرایند تولید توسط ربات‌ها انجام می‌گیرد. هریر از اوایل سال آینده در هند عرضه خواهد شد اما در حال حاضر سفارشات خرید آن به‌صورت آنلاین با پرداخت 30 هزار روپیه (410 دلار) پذیرفته می‌شود. قیمت این ماشین نیز از حدود 1.6 میلیون روپیه (21,900 دلار) آغاز شده و نهایتاً به 2.1 میلیون روپیه (28,700 دلار) می‌رسد. کراس‌اوور جدید تاتا در بازار هند با رقبایی چون هیوندای کرتا و ماهیندرا XUV500 مواجه خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید