معاون وزیر آموزش و پرورش:

هرگاه بحث ترویج “نماز” می‌شود می گویند بودجه و امکانات نداریم

    کد خبر :164029

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر بودجه‌ای که صرف پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌کنیم صرف نماز می‌کردیم، خود نماز می‌توانست از منکر باز بدارد گفت: حاضریم میلیون‌ها تومان خرج کنیم تا کسی بیاید درباره تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان سخنرانی کند اما تا بحث نماز می‌شود می‌گویند بودجه و امکانات نداریم.

به گزارش ایسنا، مهدی فیض در مراسم تجلیل از خادمین نماز که در سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه خداوند را شاکریم که توانسته ایم بخشی از مسئولیت شغلی مان را به نماز اختصاص داده و از برپاکنندگان نماز باشیم گفت: خاطرمان باشد تنها با یاد خدا دلها ارام می‌گیرد و از فحشا باز می دارد.

وی افزود: اگر بودجه‌ای که صرف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی می‌کنیم صرف نماز می‌کردیم، می توانست از منکر باز بدارد. حاضریم میلیون ها تومان خرج کنیم تا کسی بیاید درباره تهدیدها و آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان سخنرانی کند اما تا بحث نماز می‌شود می‌گوییم بودجه و امکانات نداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ای کاش توصیه های قرآنی را جدی بگیریم و به دنبال راهکار دوم و سوم برای رفع آسیب ها نگردیم اظهار کرد: بهترین چیز که می‌تواند دانش آموزان را از آسیب ها حفاظت کند، نماز است.

فیض افزود: باید نماز را ساری و جاری کنیم، رفتار ما الگوی دانش آموزان است و هرچقدر نماز در حوزه ستادی پررنگتر باشد می‌تواند در کل کشور اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 18هزار امام جماعت روحانی در مدارس حضور داشتند گفت: 70 هزار وعده نماز جماعت در هرروز در سطح مدارس برگزار می‌شود که 18هزار مورد با امام جماعت روحانی برپا می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: 10دوره کشوری و 8 دوره استانی طرح مبین برای ترویج نماز و کارکردهای مدیر مدارس در این حوزه برگزار شده و 23هزار مدیر در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی ویژه معلمان سوم دبستان برای آموزش و اقامه نماز گفت: همچنین سال گذشته جشن شکوفایی و جشن تشرف برای 800هزار دانش آموز دختر و پسر برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید