هدفون بی سیم سونی با طراحی عجیب رونمایی شد

    کد خبر :888633

اگر از حس استفاده از ایرباد‌های بی‌سیم با سَری سیلیکونی خوشتان نمی‌آید و به دنبال چیزی برای استفاده در تمام روز هستید، LinkBuds‌ سونی شاید همان محصولی باشد که منتظرش بودید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_اگر می‌خواهید هنگام استفاده از ایرباد، صدای محیط اطراف را هم بشنوید لینک بادز به همین منظور طراحی شده است. پیش از این چنین ایده‌ای را در گلکسی بادز لایو سامسونگ نیز دیده بودیم. اما ایرباد سونی کاملاً متفاوت است.

این ایرباد از یک درایور حلقوی ۱۲ میلی‌متری استفاده می‌کند که مرکز آن کاملاً خالی بوده و صدا می‌تواند آزادانه وارد گوش کاربر شود. به این ترتیب هنگام مکالمه یا پخش موسیقی می‌توانید کماکان صدای محیط را نیز بشنوید. این موضوع البته می‌تواند برای برخی یک مزیت و برای برخی دیگر یک عیب باشد. در هر صورت لینک بادز سونی با تراشه V1 سونی همراه شده تا کیفیت صدای بسیار خوبی را نیز فراهم کند. به لطف این تراشه و هوش مصنوعی، بلندی صدای ایرباد به‌صورت خودکار با توجه به محیط می‌تواند تنظیم شود.

سونی ادعا می‌کند به‌خاطر طراحی خاص و باز این ایرباد، می‌توانید آن را ساعت‌ها و حتی برای تمام روز استفاده کنید. این ایرباد همچنین با کنترل هوشمند اسپاتیفای همراه است تا بدون نیاز به لمس گوشی بتوانید آهنگ‌های مورد نظرتان را از اسپاتیفای پخش کنید.

سونی تجربه استفاده از این ایرباد را Never Off توصیف می‌کند. به این ترتیب این ایرباد با وزن ۴.۱ گرمی فوق‌العاده سبک بوده و اصلاً نیازی به درآوردن آن از گوش نخواهید داشت؛ چه هنگام پخش موزیک، چه هنگام مکالمه و حتی گیمینگ. این ایرباد البته کماکان حالت حذف نویز را برای مکالمه بهتر به همراه دارد. با این‌حال به خاطر طراحی باز آن، نباید انتظار حذف کامل نویز مثل ایرباد‌های با ایرتیپ سیلیکونی را داشته باشید.

لینک بادز حدود ۴۴ درصد نسبت به ایرباد پرچم‌دار سونی WF-1000XM4 سبک‌تر است. به این ترتیب مشکلی برای استفاده تمام وقت از آن نخواهید داشت. معمولا در اکثر ایربادها برای کنترل موزیک یا مکالمه می‌توانید ایرباد سمت چپ یا راست را لمس کنید و یا مثل ایرپاد دسته آن را فشار دهید. اما لینک بادز سونی به لطف فناوری Wide Area Tap می‌تواند لرزش‌های خفیف را نیز تشخیص دهد. به این ترتیب کافیست تنها انگشت خود را روی هر بخشی از صورت نزدیک گوشتان بگذارید. این ویژگی خصوصاً برای افرادی که گوش حساسی دارند بسیار مفید است. ضربه زدن به ایرباد هنگام پخش آهنگ همچنین می‌تواند احساس ناخوشایندی را ایجاد کند که با LinkBuds تجربه نخواهید کرد.

این ویژگی درست مثل لمس ایرباد، می‌تواند به شکل دابل‌تپ یا تریپل‌تپ برای پخش و توقف موزیک یا آهنگ بعدی و قبلی نیز استفاده شود. این ایرباد می‌تواند با هر بار شارژ کامل ۵.۵ ساعت به صورت مستقل و یا ۱۲ ساعت اضافه با کیس شارژ، موزیک پخش کند. شارژ کردن این ایرباد به مدت ۱۰ دقیقه با شارژ سریع، انرژی مورد نیاز برای ۹۰ دقیقه استفاده را در اختیارتان می‌گذارد.

سونی می‌گوید با در نظر گرفتن محیط زیست، از پلاستیک بازیافتی قطعات خودرو و ترکیب آن با سنگ، ایرباد و همچنین کیس آن را ساخته است. جعبه ایرباد نیز درست مانند مدل XM4 کاملاً بدون پلاستیک و قابل بازیافت است.

این ایرباد همچنین قابلیت‌هایی مثل 360 Reality Audio برای صدای فراگیر، DSEE برای افزایش کیفیت فایل‌های موزیک و Speak-to-Chat برای توقف خودکار آهنگ هنگام صحبت کردن را نیز دارد. لینک بادز با استاندارد IPX4 دربرابر پاشش آب مقاوم است و با ویژگی‌های Quick Pair و Swift Pair‌ به‌سرعت با اندروید و یا ویندوز جفت می‌شود. سونی این ایرباد جدید و عجیب را در دو رنگ مشکی و سفید با قیمت ۱۸۰ دلار یا ۱۸۰ یورو از همین امروز به بازار عرضه کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید