هاچ بک الکتریکی باعملکرد بالا آلپاین A290_β معرفی شد

رنو 5 آلپاین که در سال 1976 معرفی شد، یکی از اولین هاچ بک‌های با عملکرد بالا بود، زیرا حتی قبل از فولکس واگن گلف GTI به فروش می‌رسید. با توجه به اینکه R5 در شرف احیای در حالت خودرو الکتریکی بوده، احیای یک نمونه دیگر آن نیز دور از انتظار نیست.

بازتاب- آلپاین به تازگی از هاچ بک A290_β، یک پیش نمایش رسمی از مدل تولید بعدی که در سال 2024 عرضه می شود، رونمایی کرد. این خودروی جاده‌ای توسط گروه رنو در تاسیسات Douai براساس پلتفرم CMF-B EV ساخته خواهد شد.

با این یک کانسپت بوده، Alpine آزادی کامل داشت تا با A290_β طراحی خاصی داشته باشد. این خودرو بر اساس کانسپت رنو 5 ساخته شده که در اوایل سال 2021 رونمایی شد، اما برای جذاب شدن جنبه اسپرت آن، طراحی افراطی دارد. خودروی برقی هیجان انگیز دارای چراغ‌های چهارگانه آشنا به همراه چراغ‌های عقب عمودی برگرفته از خودروی مسابقه‌ای استقامتی A470 است. رنگ آن سفید بوده که با کاپوت و سقف تا حدی مشکی تضاد دارد، در حالی که قسمت پایین بدنه دارای سطوح کربنی ساخته شده با رنگ آبی است.

آلپاین  A290_β با وجود اینکه تنها 159.4 اینچ (4.05 متر) طول دارد، با داشتن برش مربعی در وسط، از رینگ‌های 20 اینچی با طراحی غیرعادی برخوردار است. آلیاژهای قفل مرکزی که با افتخار پرچم فرانسه را روی لاستیک‌های میشلن ترکیب کرده که لاستیک مدل تولیدی سال آینده را هم تامین خواهد کرد. ناگفته نماند که نسخه نهایی چنین سایز رادیکالی نخواهد داشت، اما رقیبی برای آبارت  500eخواهد بود.

در فرم کانسپت، هاچ بک الکتریکی 72.8 اینچ (1.85 متر) عرض و 58.2 اینچ (1.48 متر) ارتفاع دارد. این خودرو دارای یک فضای داخلی سه نفره به سبک مک لارن F1 بوده که راننده در وسط آن، کمی جلوتر از دو سرنشین با صندلی فیبرکربنی قرار می‌گیرد. طراحی داشبورد به شکل فلش، از دماغه خودروهای فرمول 1 گرفته شد. فضای داخلی مینیمالیستی دارای یک فرمان زاویه‌ای بوده  که از خودروهای مسابقه ای LMP2 A470 و F1 A523 الهام گرفته شد.

آلپاین به جزئیات در مورد پیشرانه نپرداخت، اما به مزایای A290_β از گشتاور و سیستم تعلیق چند پیوندی عقب اشاره کرد. مورد دوم قبلاً برای رنو 5 ساده تایید شد، بنابراین در نسخه اسپرت نیز به کار گرفته می‌شود. همچنین گفته شده که این کانسپت دارای سیستم تعلیق سفت‌تر، سه حالت رانندگی (راحت، خشک، کامل) و ترمزهای چهار پیستونی برمبو است که از A110 کوپه موتور وسط گرفته شد.

به عنوان آخرین نکته، A290_β آماده تولید سال آینده، به‌زودی توسط یک کراس اوور GT-X Over و جایگزین الکتریکی A110 که با همکاری لوتوس ساخته شد، عرضه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید