هارد جامد اکسترنال سامسونگ با سرعتی فوق‌العاده بالا رونمایی شد

    کد خبر :357511

هارد جامد اکسترنال سامسونگ با نام Portable SSD X5 و با بهره‌گیری از فناوری تاندربولت 3 معرفی شد. هارد جدید سامسونگ می‌تواند 20 گیگابایت ویدیوی 4K UHD را ظرف تقریبا 12 ثانیه در خود جای دهد.

کمپانی سامسونگ سابقه بسیار خوبی در تولید حافظه‌های حالت جامد دارد. محبوبیت بالای محصولات این شرکت نیز باعث شده است تا مدیران با رونمایی از یک SSD جدید، توجه همگان را به خود جلب کنند. Portable SSD X5 نام جدیدترین هارد جامد اکسترنال سامسونگ است که با سرعت خواندن و نوشتن 2800 و 2300 مگابایت بر ثانیه، پنج بار سریع‌تر از هاردهای جامد قابل حمل SATA بوده و در مقایسه با هاردهای مکانیکی معمول نیز 25 بار سریع‌تر عمل می‌کند. هرچند، این ارقام به معنی یک دستاورد جدید از سوی سامسونگ نیست.

سامسونگ با استفاده از رابط NVMe و اتصال Thunderbolt 3 به چنین سرعت بسیار بالایی دست پیدا کرده است. برای استفاده از این فناوری، واضح است که شما به کامپیوتری نیاز دارید که پورت تاندربولت 3 داشته باشد. خود هارد بدنه‌ای فلزی داشته و ظاهری براق دارد. Portable SSD X5 همچنین ضد شوک است و طبق ادعای سامسونگ می‌تواند در سقوط از ارتفاع دو متری مقاوم بماند.
قیمت هارد جامد اکسترنال سامسونگ

حافظه‌ها حالت جامد پیش از این نیز قیمت بالایی داشتند و با توجه به امکاناتی که محصول جدید کره‌ای‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد، این هارد جامد نیز ارزان نیست. Portable SSD X5 در سه نسخه مختلف 500 گیگابایتی، 1 ترابایتی و 2 ترابایتی ارائه شده و علاقه‌مندان می‌توانند به ترتیب با پرداخت 399، 700 و 1400 دلار، صاحب هارد جامد اکسترنال سامسونگ شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید