نیکون در حال ساخت اولین دوربین بدون آینه برای استفاده در ماه

    کد خبر :1055507
نیکون

کارشناسان آژانس فضایی قبلاً آزمایش‌های اولیه دوربین بدون آینه نیکون Z 9 را انجام داده‌اند تا ایده‌ای در مورد اینکه چه نوع مشخصاتی برای عملکرد روی ماه نیاز دارد، انجام داده‌اند.

بازتاب-با استفاده از این داده‌ها، این دو اکنون در حال توسعه نسخه اصلاح شده Z 9 هستند که به عنوان دوربین جهانی قمری دستی (HULC) شناخته می‌شود. ناسا گفت که دوربین جدید از لنزهای نیکون، یک پوشش حرارتی ساخت ناسا برای محافظت از آن در برابر عوامل و یک دستگیره سفارشی که به فضانوردان اجازه می‌دهد از آن در حالی که لباس فضایی پوشیده‌اند استفاده کنند، مورد کاربری است. اجزای الکتریکی داخلی نیز برای کاهش اثرات تشعشع اصلاح خواهند شد.

دوربین جدید در مقایسه با دستگاه‌های سخت افزاری مورد استفاده در برنامه آپولو باید انعطاف پذیری بسیار بیشتری را ارائه دهد. آن دوربین‌ها منظره یاب نداشتند و باید از واحدهای جداگانه برای فیلم و عکس استفاده می‌شد. دوربین جدید نیکون دارای منظره یاب است و می‌تواند هم عکس و هم فیلمبرداری کند.

نیکون

ناسا در حال انجام آزمایش‌های حرارتی، تشعشعی و خلاء بر روی نسخه اولیه دوربین برای شبیه‌سازی نحوه رفتار آن در محیطی مانند فضا است. همچنین توسط فضانوردان مناسب در پیاده‌روی‌های فضایی شبیه‌سازی شده در آریزونا و در طول آموزش زمین‌شناسی در اسپانیا استفاده شده است.

HULC در جریان Artemis III، که در آن ناسا قصد دارد برای اولین بار در بیش از 50 سال، آمریکایی‌ها را بر روی سطح ماه فرود آورد، استفاده خواهد شد. ناسا اخیراً Artemis II و Artemis III را به تاخیر انداخته است. در حال حاضر، انتظار نمی‌رود که مورد دوم تا سپتامبر 2026 اتفاق بیافتد. ناسا همچنین اعلام کرد که قصد دارد این دوربین را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد تا از قبل قابلیت‌های آن را به نمایش بگذارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید