بازتاب ایران

نیویورک پُست: تیم بایدن می خواهد مذاکره کند/ اسپوتنیک: انتقادات نتانیاهو بخشی از بازی سیاسی جدید است/ گاردین: ایالات متحده سایت های خبری ایران را تصرف کرد

    کد خبر :821257

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه نیویورک پُست، خبرگزاری اسپوتنیک و روزنامه گاردین با تأکید بر موضوعاتی چون تیم بایدن می خواهد مذاکره کند، انتقادات نتانیاهو بخشی از بازی سیاسی جدید است، ایالات متحده سایت های خبری ایران را تصرف کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیویورک پُست: تیم بایدن می خواهد مذاکره کند

پس از اعلام نتایج انتخابات ایران این سوال مطرح است که آیا تیم بایدن قصد دارد مذاکرات خود را با حضور آقای رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری ادامه دهد یا تغییراتی در رویه قبلی ایجاد خواهد کرد.

روزنامه نیویورک پُست در این باره نوشت: تیم بایدن می خواهد مذاکره کند، این رسانه ضمن مطرح کردن ادعای غیرعادلانه بودن انتخابات ایران انتخاب آقای رئیسی را یک اتفاق مهم می داند.

در ادامه: تیم بایدن را متهم کرده است که قصد دارد با انجام یک کار تکراری به نتایج متفاوتی دست پیدا کند و این را تعریف جنون دانسته است.

افزوده است: تیم بایدن همان حرفی را می زند که اوباما می زد، با ایران توافق می کنیم تا از جنگ در منطقه جلوگیری کنیم.

همچنین مدعی شده است: انتخاب آقای رئیسی غیرعادلانه بوده است و اتهاماتی را نیز به او نسبت داده است و معتقد است دولت بایدن به این مسائل توجه نمی کند.

ابراهیم رئیسی

در پایان این روزنامه آورده است که اوباما و بایدن معتقد هستند باید خاورمیانه با محوریت ایران بازسازی شود.

اسپوتنیک: انتقادات نتانیاهو بخشی از بازی سیاسی جدید است

کنار رفتن نتانیاهو پس از قدرت در اسرائیل باعث تغییراتی در روابط اسرائیل و دولت بایدن شد، همچنین بر رفتار اسرائیل در منطقه نیز بی تاثیر نبوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: پژوهشگران معتقد هستند انتقادات نتانیاهو از بایدن و دولت جدید اسرائیل درباره رفتار آن ها با ایران بخشی از بازی سیاسی جدید است.

در ادامه آمده است: درست است که نتانیاهو از نخست وزیری کنار رفته است اما این به این معنی نیست که دیگر در بازی سیاسی حضور ندارد.

افزوده است: انتقادات او از عملکرد بایدن در قبال ایران تاثیراتی دارد که بخش عمده این تاثیرات در روابط اسرائیل و آمریکا است و درواقع این هدفی است که نتانیاهود دنبال می کند.

همچنین آورده است: نتانیاهو روز دوشنبه دولت جدید اسرائیل را متهم کرد که کشور یهود را به خطر انداخته است.

نتانیاهو

در پایان این خبرگزاری به انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران اشاره کرده است، مدعی شده است مذاکره با او سخت تر از دولت کنونی است.

گاردین: ایالات متحده سایت های خبری ایران را تصرف کرد

طی روزهای گذشته برخی سایت های خبری با یک مشکل مواجه شدند، که از سوی ایالات متحده ایجاد شده است. این خبر در رسانه های زیادی بازتاب داشته است.

از جمله این رسانه ها می توان اشاره کرد به روزنامه گاردین که در این باره نوشت: ایالات متحده سایت های خبری مرتبط با ایران را به انتشار اطلاعات غلط متهم کرد.

در ادامه آورده است: اطلاعیه هایی در سایت های وابسته به ایران منتشر شده است که می گوید در چارچوب اقدامات انتظامی توقیف شده اند.

افزوده است: مقامات آمریکایی اعلام کردند، طیف وسیعی از وب سایت های خبری مرتبط با ایران را که متهم به انتشار اطلاعات غیرعلنی شده بودند، روز سه شنبه تصرف شده است.

همچنین مدعی شده است که این این وب سایت ها که دوازده عدد هستند وابسته به نیروهای اطلاعاتی ایران بوده است.

توقیف دامنه های ایرانی

در پایان این روزنامه آورده است: دادستان های ایالات متحده شبکه ای از دامنه های وب را که  به گفته آن ها توسط سپاه پاسداران استفاده می شده است توقیف کرده اند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید