بازتاب ایران

نیویورک پُست: اظهارات ظریف درباره جان کری درز کرد/ نیوزویک: ایران می گوید تحریم ها خاتمه می یابد/ الجزیره: ایالات متحده ادعای توافق معاوضه زندانیان را رد کرد/ آروتزشوا: صحبت های ظریف یک اشتباه بزرگ است

    کد خبر :806861

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه نیویورک پُست، هفته نامه نیوزویک، کانال خبری الجزیره و کانال خبری آروتزشوا تأکید بر موضوعاتی چون اظهارات ظریف درباره جان کری درز کرد، ایران می گوید تحریم ها خاتمه می یابد، ایالات متحده ادعای توافق معاوضه زندانیان را رد کرد، صحبت های ظریف یک اشتباه بزرگ است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیویورک پُست: اظهارات ظریف درباره جان کری درز کرد

انتشار فایل صوتی صحبت های آقای ظریف وزیرامورخارجه ایران، همچنان در رسانه های بین المللی بازتاب دارد.

روزنامه نیویورک پُست در این باره نوشت: ظریف وزیرامورخارجه ایران در این فایل صوتی ژنرال فقید کشورش را مورد انتقاد قرار داده بود، همچنین ادعا کرده بود جان کری 200 حمله اسرائیل به منافع ایران در سوریه را به او خبر داده است.

در ادامه اشاره شده است: رهبر ایران در یک گفتگوی تلویزیونی درحالی که از ظریف نام نیاورده است از سخنان یک مسئول جمهوری اسلامی انتقاد کرده است و این صحبت ها را امتداد حرف های دشمنان دانسته است.

همچنین افزده است که ظریف در اینستاگرام خود با انتشار متنی از این که انتشار صحبت های او باعث رنجش رهبری شده است عذرخواهی کرده است.

ظریف

در پایان این روزنامه افزوده است که این صحبت ها در یک مصاحبه برای تبدیل شدن به آرشیو تهیه شده است و برای انتشار عمومی نبوده است.

نیوزویک: ایران می گوید تحریم ها خاتمه می یابد

حسن روحانی رئیس جمهور روز یکشنبه گفته است، تحریم های ایالات متحده خاتمه پیدا می کند، این صحبت مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

هفته نامه نیوزویک از جمله رسانه هایی است که به این موضوع پرداخته است، این هفته نامه نوشت: حسن روحانی درحالی از شکست ایالات متحده در جنگ اقتصادی و خاتمه تحریم ها می گوید که مقامات دولت بایدن مدعی هستند هیچ توافقی شده است و مذاکرات ادامه دارد.

در ادامه آمده است: بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود قول داده است که تلاش خواهد کرد برجام را احیاء کند و به این توافق برگردد.

همچنین افزوده است که آقای روحانی شکست دشمن در جنگ اقتصادی و قرار گرفتن در آستانه خاتمه تحریم ها را مقدمه ای برای ورود اقتصاد کشور به روند تعادل و رونق سال های 2014 تا 2017 دانسته است.

حسن روحانی

در پایان این هفته نامه افزوده است: در طرف مقابل سالیوان می گوید هنوز مسافت زیادی برای رسیدن به توافق باقی مانده است و ایران باید محدودیت های زیادی را بپذیرد تا اطمینان حاصل شود که هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند.

الجزیره: ایالات متحده ادعای توافق معاوضه زندانیان را رد کرد

برخی رسانه ها از توافق ایران و آمریکا برای معاوضه زندانیان خبر داده اند، رسانه های زیادی به این موضوع پرداخته اند و اظهارت مقامات ایرانی و آمریکایی را شاهد گرفته اند.

شبکه خبری الجزیره در این رابطه نوشت: ایالات متحده گزارش رسانه های دولتی ایران مبنی بر موافقت با معاوضه زندانیان با ایران را انکار کرد.

همچنین افزوده است: انگلیس گزارش تلویزیون دولتی ایران در مورد آزادی احتمالی نازنین زاغری از زندان را کم اهمیت توصیف کرد.

در ادامه آمد است: گزارش ارائه شده در صدا و سیمای ایران شامل مبادله زندانیان و دریافت هفت میلیارد دلار از سرمایه های بلوکه شده ایران بوده است که از سوی مقامات ایالات متحده انکار شده است.

توافق

در پایان این شبکه خبری مدعی شده است ایران آزادی نازنین زاغری را منوط به پرداخت بدهی انگلستان به ایران بابت قرارداد تسلیحاتی می داند.

آروتزشوا: صحبت های ظریف یک اشتباه بزرگ است

فرمایشات تلویزیونی رهبری با مردم در روز یکشنبه برای رسانه ها از اهمیت خاصی برخوردار بود، بحث های زیادی درباره این سخنان شده است.

از جمله رسانه هایی که این مسئله پرداخته است کانال آروتزشوا است که در همین باره نوشت: رهبر ایران می گوید اظهارات ظریف یک اشتباه بزرگ است.

این رسانه با نقل قول از رهبری آورده است سیاست های کشور از برنامه های مختلف اقتصادی، نظامی، اجتماعی، علمی و فرهنگی از جمله روابط خارجی و دیپلماسی ساخته شده است.

همچنین افزوده است: وقتی یکی از بخش ها قسمت دیگر را انکار می کند یا با آن تضاد دارد اشتباه بزرگی است که نباید توسط مقامات جمهوری اسلامی انجام شود.

رهبری

در پایان این کانال خبری به بخش های دیگر سخنان ایشان اشاره کرده است مخصوصاً بخشی که درباره تصمیم گیری در سیاست خارجی است و همچنین اشاره ای به دستور تحقیق دولت درباره نحوه انتشار فایل شده است.

 

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    به نظر من روحانی و ظریف نخواسته یا خواسته در دام یهودی ها افتاده اند.
    به نظر می رسد عراقچی در حال سو استفاده از این دو می باشد. و جای پای خود را محکم می کند. عراقچی در حال مذاکره برای بدست اوردن نمایندگی انحصاری برای شرکت هایش است که اینده واردات از اروپا و امریکا از طریق شرکت های عراقچی انجام شود. عراقچی سر همه کلا گذاشته است. و در حال مذاکره برای منافع خودش است.

دیدگاهتان را بنویسید