نیسان از ماه نورد برقی خود رونمایی کرد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ۲۲:۵۲
    کد خبر :868526

نام نیسان به لطفا کانسپت‌های جدید، نظیر نسخه تک نفره آرییا در طول چند روز اخیر بسیار در رسانه­‌ها دیده شده است. هرچند تمامی این کانسپت‌ها برای حرکت روی زمین طراحی شده، اما گویا خودروساز ژاپنی نسبت به سفرهای اکتشافی فضایی هم بی‌­توجه نیست چراکه اکنون نمونه اولیه از یک ماه­نورد را معرفی کرده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_این وسیله نقلیه برقی که به عنوان طرح مطالعاتی معرفی شده، تحت همکاری نیسان با آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن (JAXA) شکل گرفته است. ماه­نورد نیسان که در جریان رویداد Nissan Futures رونمایی شده، به فناوری‌های جدید برای افزایش کنترل رانندگی مجهز است تا برای حرکت در سطح ماه عملکرد مناسبی داشته باشد. یک ماه­نورد خوب، وسیله­‌ای است که بتواند روی سطوح سنگلاخ، خاکی و پر از پستی و بلندی این کره نزدیک به زمین حرکت کند.

همچون آرییا تک‌­نفره، در ساخت این ماه­نورد هم از فناوری­‌های مشترک با محصولات فعلی نیسان استفاده شده، که شاید مهمترین موارد، فناوری پیشرانه و سامانه چهارچرخ محرک e-4ORCE باشد که به ترتیب از مدل‌های لیف و آرییا برگرفته شده است. بنابر اعلام نیسان، وجود سامانه e-4ORCE هم به افزایش قابلیت حرکتی این خودرو روی سطح ماه منجر خواهد شد.

به نظر می­‌رسد این پروژه تحقیقاتی به صورت غیرمستقیم برای نیسان بسیار سودمند باشد. درحال حاضر از فناوری‌­های صنعت خودروسازی در وسایل نقلیه کاوشگر فضا استفاده می­‌شود. از سوی دیگر تجربیات حاصل از ساخت این ماه­نورد نیز می­‌تواند در ساخت خودروهای برقی بکار گرفته شود.

توشیاکی ناکاجیما از مدیران بخش توسعه e-4ORCE در شرکت نیسان نیز با اشاره به گسترش استفاده از وسایل نقلیه در موقعیت­‌های گوناگون، بر استفاده از ماحصل تجربیات همکاری با JAXA در ساخت خودروهای آینده تاکید کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید