نیروی کار ایرانی به رومانی اعزام می‌شود

    کد خبر :892090

موضوع اعزام نیروی کار ساده و نیمه ماهر ایرانی به رومانی از موارد امضای تفاهم نامه همکاری وزارت تعاون ایران با وزارت کار رومانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت کار رومانی با هدف تبادلات نیروی کار، آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و تبادل دانش در حوزه تأمین اجتماعی، نظام بازنشستگی، بهزیستی و حمایت‌های اجتماعی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای وزارت مردم منعقد می‌شود.

این نشست وبیناری با حضور رضا محمدیان رئیس گروه همکاری‌های دوجانبه اداره کل بین‌الملل وزارت تعاون و «نگین راز» رایزن اقتصادی سفارت ایران در رومانی در محل نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم برگزار شد.

در این نشست ظرفیت‌های همکاری مجموعه‌های تابعه وزارتخانه با همتایان رومانیایی به خصوص همکاری در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

موضوع اعزام نیروی کار ساده و نیمه ماهر ایرانی به رومانی با توجه به برنامه دولت آن کشور برای جذب ۱۰۰ هزار نیروی کار از غیر اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۲ و ارائه راهکارها برای اجرایی کردن آن از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با نظر مثبت دو طرف، تدوین و امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه‌های آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، تأمین اجتماعی و بیمه‌ها و نظام بازنشستگی، بهزیستی و حمایت‌های اجتماعی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کار رومانی نیز در دستور کار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید