نیروی انتظامی به جای فهم مدرن به ابزار مدرن متوسل شده است

  • کامنت
  • سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۲۹
    کد خبر :987152
نیروی انتظامی فهم مدرن به ابزار مدرن متوسل

موضوع ورود نیروی انتظامی کشور به حوزه اجرایی پدیده‌هایی که از ظرافت‌های بسیار بالایی برخوردار است، خطر استهلاک هیبت و اقتدار نیروی پلیس را در جامعه افزایش می‌دهد. مسئله حجاب و بی‌حجابی یکی از همان مسائل بسیار پیچیده است که نیروی پلیس قادر به مدیریت حاشیه‌های ظریف آن نیست.

ماشاالله شمس‌الواعظین، سردبیر روزنامه “جامعه”، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

مسئله حجاب و بی‌حجابی یکی از مسائل بسیار پیچیده است که نیروی پلیس قادر به مدیریت حاشیه‌های ظریف آن نیست.

به نظر می‌رسد نهاد‌های متکفل این پدیده فرهنگی به دلیل ناکامی در اجرای منویات مورد نظر مراجع دینی، کل موضوع را از دوش خود برداشته و بر دوش نیروی انتظامی کشور قرار داده است تا شاید از طریق امنیتی کردن یک پدیده فرهنگی، جامعه را به پذیرش مقررات مربوط به حجاب سوق دهند.

سردار رادان چندی پیش طی مصاحبه‌ای اعلام کرد از روز شنبه ۲۶فروردین‌ماه نیروی انتظامی برای اجرای مقررات مربوط به حجاب وارد عمل خواهد شد و با ابزار‌های مدرن نظیر دوربین و… اقدام به تعقیب افراد خاطی خواهد کرد.

در واقع، نیروی انتظامی به جای فهم مدرن به ابزار مدرن متوسل شده است. اگر ابزار‌های مدرن جمع‌آوری ویدئو در دهه۶۰ و جمع‌آوری دیش‌های ماهوراه‌ای در دهه ۷۰ و ۸۰ و کنترل فضای مجازی و اینترنت از طریق فیلترینگ و کاهش سرعت آن در این دهه موفقیتی نصیب آمران و مجریان و مدافعان نظریه مدیریت جامعه با اتکا به ساده‌ترین روش یعنی بهره‌گیری از ابزار‌های مدرن برای مبارزه با پیامد‌های عصر مدرن کرده است، روش‌های اعلام‌شده اخیر در مسئله عفاف و حجاب نیز موفق خواهد بود.

راستش را بخواهید من از پیامد‌های ورود مجدد پلیس به مسئله حجاب و رویارویی مردم و خدای ناکرده وقوع رویداد‌های ناگوار شبیه آنچه برای مهسا امینی اتفاق افتاد، نگرانم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید