نگرانی هندها از باز شدن پل چینی در کشمیر

    کد خبر :650151

هندی‌ها نسبت به اجرای پروژه‌های اقتصادی به ارزش حدود 50 میلیارد دلار در بخش‌هایی از مناطق جاوه و کشمیر و لدخ پاکستان توسط چینی‌ها نگران هستند.

به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته یک پل در منطقه کشمیر پاکستان که توسط چینی‌ها ساخته شده است افتتاح شد و این مسئله اعتراض هندی‌ها را در پی داشت.

 

هندی‌ها نسبت به توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در منطقه کشمیر زیرنظر پاکستان معترض هستند.

 

پل مذکور منطقه راول پندی را به منطقه کوتلی پاکستان متصل می‌کنند. این پل که بخشی از کریدور اقتصادی پاکستان ـ چین به شمار می‌رود، نزدیک نقطه انفصال کشمیر پاکستان و هند قرار دارد.

 

البته چینی‌ها فقط به ساخت پل بسنده نکردند و قرار است یک نیروگاه جدید تا سال 2022 در منطقه مورد مناقشه به بهره‌برداری برسد. هند به شدت با اجرای هر دو پروژه مخالف است و مدعی است که اجرای آنها حاکمیت هند را نقض کرده است.

 

به گزارش فارس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌،اوایل ماه جاری چین و پاکستان قرارداد اجرای چند پروژه مشترک در قالب کریدور اقتصادی پاکستان ـ چین امضا کرده‌اند که بخشی از آن مربوط به اجرای خط راه‌آهن 9 میلیارد دلاری در پاکستان و برخی پروژه‌های زیرساختی دیگر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید