به گزارش رکنا به نقل از  مؤسسه لرزه نگاری مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از ساعت ۵ و ۷ دقیقه و ۱۱ ثانیه صبح امروز تاکنون سه زمین لرزه با قدرت ۳.۱، ۳ و ۳.۱ ریشتر مناطق جنوبی استان گلستان را لرزاند.

نخستین زلزله ساعت ۵ و ۷ دقیقه و ۱۱ ثانیه صبح امروز سه شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲، با قدرت ۳.۱ ریشتر در ۱۶ کیلومتری رامیان، ۱۶ کیلومتری خان ببین و ۱۹ کیلومتری علی آبادکتول و عمق هشت کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

پس از چند دقیقه، ساعت ۵ و ۱۸ دقیقه و ۳۲ ثانیه صبح، زمین لرزه‌ای دیگر با قدرت ۳ ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین و ۱۲ کیلومتری خان ببین، ۱۴ کیلومتری رامیان و ۱۶ کیلومتری علی آبادکتول رخ داد.

زلزله سوم ساعت ۱۴ و ۲۶ دقیقه و ۳ ثانیه بعدازظهر در عمق ۱۱ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که فاصله دقیقه محل وقوع این زمین لرزه در ۴ کیلومتری خان ببین، ۱۵ کیلومتری رامیان و ۱۸ کیلومتری آزادشهر ثبت شد.

این زمین لرزه‌ها هیچگونه خسارتی را نداشته ولی وقوع آنها در فاصله کمتر از ۱۰ ساعت موجب نگرانی برخی از شهروندان شده است.

۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ زمین لرزه‌ای با قدرت ۴.۱ ریشتر شهرستان «رامیان» را لرزانده بود که در بسیاری از مناطق استان های گلستان و سمنان احساس شد.

در نخستین روزهای سال ۱۴۰۲ و همزمان با عید سعید نوروز زلزله‌ای به بزرگی ۵ ریشتر در ۱۹ کیلومتری انبارالوم، ۲۲ کیلومتری اینچه‌برون و ۳۳ کیلومتری آق‌قلا در مرکز استان گلستان رخ داد که خود چندین پس لرزه را به همراه داشت.

پس از آن ۱۲ زلزله و پس لرزه دیگر با قدرت ۲.۹ ریشتر دامغان، ۲.۹ ریشتر سمنان، ۲.۸ ریشتر کلاته‌خیج سمنان، ۴.۴، ۳.۶ و ۲.۷ ریشتر علی‌آبادکتول گلستان، ۴.۳ ریشتر دیباج سمنان، ۳.۳ ریشتر گلی‌داغ گلستان، ۲.۵ ریشتر دیباج سمنان، ۳.۴، ۴.۴ و ۲.۷ ریشتر حوالی «خان ببین» را لرزاند که در استان‌های گلستان و سمنان محسوس بود.