نکته عجیب در فهرست اسامی رسانه‌هایی که از فولاد مبارکه پول گرفتند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ ۱۹:۱۲
    کد خبر :935939

چند روز پس از انتشار یک فایل ۲۹۷ صفحه‌ای از جزییات متن گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه، اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد بسیاری از رسانه‌های کشور در دوسال اخیر با شرکت فولاد مبارکه ارتباط داشته و برای انجام امور رسانه‌ای این مجموعه صنعتی، هزینه دریافت کرده‌اند.

سایت دیده بان ضمن انتشار فهرست این رسانه ها نوشت:

انجام کار اقتصادی از سوی رسانه‌ها یک عمل کاملا قانونی بوده و رسانه‌ها حق دارند بر اساس سیاست‌های خود کار‌های تبلیغاتی و رپرتاژی انجام دهند.

در جداول ذیل اسامی ۲۳۶ رسانه‌ای که در گزارش ادعای تحقیق و تفحص مجلس از فولادمبارکه درمجموع ۳۶ میلیارد تومان هزینه دریافت کرده اند.

سفارش تهیه و تولید محتوای تجاری امری رایج در رسانه های دنیا است و عموما بنگاه های تجاری با توجه به اشرافیت محتوایی و ژورنالیستی خبرنگاران به فرایند تهیه و تولید محتوا، از ظرفیت های آنها برای تهیه مطالب مطبوعاتی و رپرتاژ خبری استفاده می کنند ولیکن نکته عجیب در لیست این پرونده؛ برخی از اسامی تکراری در آن است که به عنوان “شخص طرف حساب” از رسانه های مختلف با مجموعه فولاد مبارکه مراودات مالی داشته اند.

این طور به نظر می رسد که برخی با استفاده از ارتباطات و رانت گسترده در این شرکت و با اخذ مجوز رسانه های مختلف، اقدام به عقد قرارداد های مختلف با فولاد کرده اند.

نکته تلخ تر ماجرا این است که بر مبنای محاسبات فنی و سئویی، آمار بازدید روزانه تعدادی از این رسانه ها به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد و ضریب نفوذ و اثرگذاری بسیار پایینی دارند و مشخص نیست مجموعه رسانه ای فولاد مبارکه با چه انگیزه ای با آنها همکاری داشته است.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. امیرخان گفت:
    موافقم ۱
    مخالفم ۱

    بازتاب
    نکنه نفر ششمی لیست خودتی و الان داری فرار رو به جلو می کنی

    1. ممولی گفت:
      موافقم ۱

      امیرخان اون تشابه اسمی هست و جلبه سرچ هم می کنی نمی تونی پیداش کنی

دیدگاهتان را بنویسید