نکات مهم راجع به رانندگی در روزهای برفی

    کد خبر :975298

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه رانندگی در زمان و روزهای برفی شرایطی خاص دارد، گفت: راکبین موتورسیکلت در شرایط لغزندگی این وسیله را فراموش کنند.

سرهنگ محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه رانندگی در زمان و روزهای برفی شرایطی خاص دارد و رانندگان باید مواردی خاص را رعایت کنند تا ایمن به مقصد و محل کار خود برسند، گفت: اولین موضوع در این شرایط به خود وسیله نقلیه باز می‌گردد که حتماً رانندگان نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام نمایند و سیستم‌های وسیله نقلیه کارآمد و بروز باشد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه باک وسیله نقلیه می‌بایست پر باشد و این کار بخاطر اطمینان از این است که در این شرایط در راه نمانند، اظهار کرد: رانندگان می‌بایست همواره زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا در راه نمانند و این موضوع بسیار مهم است تا شاهد روانی ترافیک باشیم.

وی گفت: رانندگان در این شرایط با سرعت مطمئنه و فاصله مناسب طولی می‌بایست حرکت کنند و این نکته بسیار مهم است؛ چرا که خیلی از تصادفات ما در شهرها در این شرایط برفی به‌دلیل این است که سرعت‌ها مطمئنه نیست و فاصله طولی با خودروی جلویی کمتر است.

رازقی افزود: دید رانندگان در این موقع کم است و راننده نمی‌تواند مقابل خود را درست ببیند و اگر در این شرایط سرعت مطمئنه هم نداشته باشد قطعاً تصادف روی می‌دهد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان در روزهای برفی و بارانی با چراغ روشن تردد کنند تا دیده شوند و همچنین بخاری و رادیاتور خودرو را بررسی کرده و سیستم‌های ایمنی خودرو می‌بایست سالم باشد تا راننده در راه نماند و از گاز و ترمز ناگهانی پرهیز شود؛ چرا که این اقدام باعث انحراف وسیله نقلیه و واژگونی آن می‌شود.

وی افزود: راکبین موتورسیکلت در شرایط برفی و لغزنده بودن معابر از این وسیله استفاده نکنند؛ چرا که در این شرایط اگر به یکباره ترمز نمایند باعث واژگونی موتورسیکلت می‌شوند و یا اینکه برخی از راکبین به یکباره گاز می‌دهند که بدلیل اصطکاک کم این وسیله نقلیه واژگون می‌شود که توصیه می‌شود در این شرایط از موتورسیکلت استفاده نشود

به گزارش مهر، وی به رانندگانی که در این شرایط رانندگی می‌کنند توصیه داشت: حتماً به نکاتی که اشاره شد توجه داشته باشند و حتماً این موارد را رعایت کنند تا شاهد حوادث در سطح معابر نباشیم.

رانندگی در برف

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید