نوشیدنی های شیرین و ریزش مو در مردان

    کد خبر :967742
نوشیدنی های شیرین و ریزش مو در مردان

نتایج یک مطالعه ارتباط بین مصرف نوشیدنی های شیرین و ریزش موی مردانه را نشان داد.

محققان ارتباط بین مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر و ریزش موی مردانه را بررسی کردند.

آنها دریافتند که مردان دارای ریزش موی مردانه تقریباً دوبرابر نوشیدنی‌های شیرین شده با قند نسبت به افرادی که این مشکل را ندارند مصرف می‌کنند.

ریزش مو با الگوی مردانه شایع‌ترین شکل ریزش مو در مردان است که حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از مردان را تا سن ۵۰ سالگی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که تغذیه نقش مهمی در ریزش مو با الگوی مردانه دارد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که متابولیسم گلوکز ممکن است بر ریزش مو تأثیر بگذارد.

به تازگی، محققان دانشگاه شینگوآ چین، ارتباط بین مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با قند و ریزش مو با الگوی مردانه را بررسی کردند.

آنها دریافتند که مصرف بیشتر نوشیدنی‌های شیرین شده با قند با خطر بالاتر ریزش مو با الگوی مردانه مرتبط است.

به گفته محققان، مصرف بیشتر قند غلظت قند خون را افزایش می‌دهد. در نتیجه مسیرهای پلیول را تحریک می‌کند که گلوکز را به قندهای دیگر تبدیل کند.

آنها خاطرنشان کردند که این فرآیند باعث کاهش میزان گلوکز در قسمت‌های خارجی فولیکول‌های مو می‌شود که ممکن است منجر به ریزش مو با الگوی مردانه شود.

به گزارش مهر، مطالعات قبلی نشان داده است که مصرف زیاد قند با مشکلات سلامت روان مرتبط است. به عنوان مثال، یک متاآنالیز نشان داد کسانی که معادل سه قوطی کولا در روز می‌نوشند نسبت به افرادی که نوشیدنی‌های شیرین مصرف نمی‌کنند، ۲۵ درصد بیشتر در معرض خطر افسردگی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید