نوزادان زودرس محصول «گرمای هوا»

    کد خبر :653450

نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است، گرمایش کره زمین منجر به تولد زودرس نوزادان و بروز مشکلات بهداشتی و سلامتی در آنها می‌شود.

 

نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است، گرمایش کره زمین منجر به تولد زودرس نوزاد می‌شود.

 

محققان آمریکایی که سرپرستی این پژوهش را برعهده داشتند می‌گویند:هوای گرم منجر به افزایش هورمون‌های زایمان می‌شود و در پی این موضوع زایمان زودرس رخ می‌دهد.

 

براساس آمارهای موجود، هزاران نوزاد به دلیل گرمای شدید حداقل دو هفته زودتر متولد می‌شوند؛ تولد زودرس خطر ابتلا به مشکلات رشد مادام العمر را برای نوزادان افزایش می‌دهد.

 

براساس تحقیقات انجام شده، گرم شدن کره زمین زنان را در معرض زایمان زودرس و نوزادان تازه متولد شده را به خطر می‌اندازد.

 

محققان معتقدند گرما باعث ایجاد تغییرات هورمونی در زنان باردار می‌شود که در نهایت زودتر زایمان می‌کنند.

 

تولد زودرس می تواند به معنای آن باشد که کودکان وزن کمتری دارند، دچار کندی رشد می‌شوند یا در معرض مشکلات بهداشتی قرار می‌گیرند.

 

محققان گفتند که احتمالاً این مسئله بدتر می‌شود زیرا تغییرات آب و هوا به این معنی است که امواج حرارتی طی دهه‌های آینده متداول‌تر می‌شود.

 

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، اطلاعات بیش از ۵۶ میلیون میلیون تولد در آمریکا را بین سالهای ۱۹۶۹ و ۱۹۸۸ مورد مطالعه قرار دادند و درنهایت مشخص شد، گذر از دمای ۳۲ درجه منجر به افزایش ریسک زایمان زودرس در بسیاری از زن‌ها شده است.

 

به گزارش کلینیک مایو، در طولانی مدت نوزادان نارس با خطر فلج مغزی، مشکلات شنوایی و بینایی، مشکلات یادگیری یا آسم روبرو هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید