نور آبی صفحه نمایش موجب کاهش عمر می‌شود

    کد خبر :928406
نور آبی صفحه نمایش

یک مطالعه جدید مشخص کرده که اثرات مضر نور آبی صفحه نمایش بسیار جدی است. علاوه بر این، اثرات منفی ممکن است با افزایش سن بالا رفته و به گفته دانشمندان دانشگاه اورگان، این اثر در مگس میوه فاش شد.

بازتاب-محققان آنها را در سن 2 روزگی و سپس در سنین 20، 40، 60 روزگی در معرض تشعشعات مضر قرار دادند. همانطور که مشخص شد، اثرات مضر نور آبی در مگس‌های مسن افزایش یافته و عمر آنها را کوتاه می‌کند. این واقعیت مطالعه قبلی را تأیید کرد که بیان داشت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آبی بر طول عمر مگس‌ها تأثیر می‌گذارد.

مهم این است که نور مجبور نباشد به چشم برخورد کند. در عین حال، ما متذکر می‌شویم که بسیاری از سیستم عامل‌ها و مانیتورها از قبل دارای فیلترهای داخلی نور آبی برای کاهش اثرات مضر آن هستند. در واقع، همانطور که مطالعات نشان داده، تابش قسمت آبی طیف بر بینایی تأثیر منفی می‌گذارد، ریتم‌های بیولوژیکی را از بین برده و ملاتونین، هورمونی که روند به خواب رفتن و بیدار شدن را تنظیم می‌کند، از بین خواهد رفت.

پیش از این گزارش شد که نور آبی مفید است و اکنون محققان پیشنهاد می‌کنند قبل خواب با گوشی خود شبکه‌های اجتماعی را بررسی نکنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید