نوری المالکی: عراق نباید خاستگاه تجاوز به دیگران باشد

    کد خبر :534679

رئیس ائتلاف «دولت قانون» ضمن دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک بر «ضرورت اجتناب عراق از هرگونه درگیری» تاکید کرد و گفت که «عراق نباید خاستگاه تجاوز به دیگران باشد».

«نوری المالکی» نخست‌وزیر پیشین عراق روز چهارشنبه در دیدار با «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک اظهار داشت که «دور شدن عراق از هرگونه درگیری‌ ضرورت دارد».

وی در ادامه این دیدار افزود: «روابط همکاری راهبردی بین عراق و آمریکا و راهکارهای تقویت همکاری مشترک و همچنین بحران‌‌های منطقه و تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت».

دفتر نوری المالکی در بیانیه خود تاکید کرد که «عراق برپایی روابط دوجانبه با کشورهای جهان را پذیرفت و برای حفظ منافع مشترک در زمینه‌های مختلف و مقابله با بحران‌های مشترک تلاش می‌کند».

وی خواستار «دور شدن عراق از هرگونه درگیری منطقه‌ای یا بین‌المللی شد» و بر ضرورت «پایبندی به حاکمیت عراق و حل همه بحران‌ها تاکید کرد».

به گزارش السومریه نیوز، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق تاکید کرد که «این کشور نباید خاستگاه تجاوز به دیگران باشد».

در پایان بیانیه آمده که معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هم از روابط و اقدام مشترک دو کشور در دوره نخست‌وزیری نوری المالکی و نقش وی در توسعه روابط آمریکا و عراق تمجید کرد.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق هم دیشب در دیدار با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده بود که بغداد در عین همکاری راهبردی با آمریکا، به دوستی با ایران پایبند است.

صالح سه‌شنبه شب در دیدار با پامپئو اظهار داشت:«همکاری راهبردی با آمریکا برای عراق مهم است، همانطور که پایبندی به سیاست متوازن مبتنی بر دوستی و همکاری با همه کشورهای دوست و همسایه و از جمله ایران برایش مهم است».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید