نورتون جاستر درگذشت

    کد خبر :792133

نورتون جاستر نویسنده آمریکایی کتاب‌های پرفروش کودک درگذشت.

نورتون جاستر نویسنده آمریکایی کتاب‌های پرفروش «باجه عوارض شهر خیالی» و «نقطه و خط» در سن ۹۱ سالگی از دنیا رفت.

«مو ویلیامز» نویسنده و تصویرگر آثار کودکان خبر درگذشت «جاستر» را اعلام کرد.

«جاستر» که نویسنده ۱۲ کتاب است در سال ۱۹۲۹ در نیویورک متولد شده بود. او پس از تحصیل در رشته معماری وارد نیروی دریایی ایالات متحده شد و در آن‌جا در اوقات فراغت و برای رفع خستگی نخستین داستان کودکش را که به چاپ نرسیده است نوشت.

او پس از سه سال حضور در نیروی دریایی، همکاری با «جولز فایفر» تصویرگر را آغاز کرد. کتاب «باجه عوارض شهر خیالی» که داستان پسربچه‌ای به نام «میلو» و ماجراجویی او در دنیای متفاوتی را روایت می‌کند نتیجه همکاری «جاستر» و «فایفر» به عنوان نویسنده و تصویرگر بود.

ایسنا نوشت: این کتاب پس از استقبال منتقدان به یک اثر پرفروش تبدیل شد. منتقدان این کتاب را با «آلیس در سرزمین عجایب» نوشته «لوئیس کارول» و «جادوگران شهر اوز» نوشته «فرانک باو» مقایسه کردند.

این کتاب به یک اثر پرفروش در سراسر جهان تبدیل شد و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسید و نمایش‌هایی با اقتباس از آن در سینما ساخته و در سالن‌های تئاتر و اپرا اجرا شد.

در سال ۱۹۶۳، «جاستر» این موفقیت را با نگارش و تصویرگری کتاب «نقطه و خط» ادامه داد. انیمیشنی که با اقتباس از این کتاب ساخته شد به عنوان برنده اسکار انیمیشن کوتاه سال ۱۹۶۵ برگزیده شد.

او علاوه بر موفقیت در حوزه ادبیات، حدود سه دهه دیگر به عنوان معمار فعالیت داشت و از بنیان‌گذاران یک شرکت معماری و تا سال ۱۹۹۲ استاد دانشگاه در رشته معماری کالج «همپشایر» بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید