نوبخت: آرزو می کنم رفع حصر زودتر اتفاق بیفتد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۳۶
    کد خبر :233330

سخنگوی دولت اعلام کرد سال آینده مردم دغدغه ای نسبت به دریافت یارانه نداشته باشند.

محمد باقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: سال آینده همه یارانه می‌گیرند، مگر اینکه محرز شود کسی پردرآمد و ثروتمند باشند، بنابراین مردم دغدغه نداشته باشند.

وی ادامه داد:73هزار و 400میلیارد تومان برای ایجاد 1میلیون و 33هزار فرصت شغلی مشخص شده است، 12برنامه برای ایجاد اشتغال مشخص شده است، از طریق شراکت با بخش خصوصی و طراحی یک مدل مالی، 126هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی را انجام دهیم

سخنگوی دولت اظهارداشت : امروز جلسه ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تطبیق بودجه 97 با سیاست های کلی نظام برگزار شد.

به گزارش ایسنا،وی همچنین با اعلام این‌که تورم بهمن ماه 8/3درصد بوده است، افزود:رشد اقتصادی شش ماه اول امسال نسبت به شش ماه اول سال قبل، 6درصد است.

نوبخت خاطرنشان کرد:در پاییز امسال971هزار و 680نفر وارد بازار کار شده و جویای کار هستند که 957هزار و 751نفر شغل پیدا کردند.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه نرخ بیکاری پاییز امسال 11/9 و نرخ بیکاری نه ماه اول سال، 12/1درصد است، تصریح کرد: از 15، اسفند پرداخت حقوق ها را آغاز می کنیم، یارانه خانوارها را هم راس بیست و ششم هر ماه پرداخت خواهیم کرد.

وی همچنین تصریح کرد: از 10هزار میلیارد تومان بودجه بیمه سلامت، 9هزار و700میلیارد تومان پرداخت شده است، تا پایان سال دولت همه تعهدات خود را به بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال رفع حصر انجام می‌شود؟ اظهار کرد: آرزو می‌کنیم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد مخصوصا اینکه به خاطر اتفاقی که برای خانواده این عزیزان پیش آمد، حصر برطرف شد. آرزوی ما این است که وحدت و صمیمت ملی بین همه پیش بیاید.

وی افزود: ان‌شاالله زمان همه چیز را حل می‌کند و زمان خیلی چیزها را نشان می‌دهد. مثل همین اتفاقی که من با یک جمله از کنار آن گذشتم. (اشاره نوبخت به واکنشش نسبت به سوالی در مورد نامه احمدی‌نژاد به رهبری). برای برخی دوستان و عزیزان هم که کج روی کرده و اقداماتی انجام می‌دهند که خودشان و نظام را به دردسر می اندازند، آرزو می‌کنم آن‌ها هم منافع ملی را تشخیص دهند. ما دشمن زیاد داریم و نباید در داخل به جان هم بیفتیم امیدواریم حصر هرچه زودتر به پایان برسد.

وی همچنین درپاسخ به پرسشی درباره واکنش دولت به نامه احمدی نژاد به رهبری گفت: این حرف وجاهت قانونی ندارد و در حدی نیست که وقتی از این جلسه درباره این حرف‌ها اختصاص یابد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های بودجه 97 گفت: بهره‌گیری از روش بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد دستگاه‌ها، تعیین بودجه حداقل 340 ردیف و دستگاه براساس قیمت تمام شده، واگذاری اختیارات ملی به استان‌ها، شفاف شدن ردیف‌های متفرقه، مورد تاکید قرار گرفتن اولویت‌های برنامه ششم در بودجه، مدنظر قرار دادن سیاست کاهش فقر مطلق، برخی از این ویژگی‌هاست.

وی ادامه داد: مجلس با اصلاح روش پرداخت یارانه‌ نقدی و غیرنقدی آن طور که مدنظر دولت بود موافقت نکرد اما دست دولت را باز گذاشت که اگر دولت خواست اصلاحی در آن انجام دهد یا با همین روش موجود پرداخت یارانه‌ها را ادامه دهد. البته تصمیم دولت هم این است که عموم مردم یارانه دریافت کنند مگر احراز شود که کسی پردرآمد یا ثروتمند است که مجلس هم در این زمینه با دولت همکاری کرد و ما این روش را برای سال آینده ادامه می دهیم و افراد دغدغه‌ای برای قطع یارانه خود نداشته باشند.

سخنگوی دولت با بیان این‌که« 7 هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق اختصاص داده‌ایم» خاطر نشان کرد: برنامه ما ایجاد بیش از یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی است که برای این هدف 12 برنامه در نظر گرفته‌ایم و قرار است در حد 73 هزار و 400 میلیارد تومان برای دستیابی به این هدف سرمایه‌گذاری شود. ایجاد اشتغال با برنامه هایی از قبیل احیای بافت فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و احداث 50 هزار واحد مسکونی در شهر و 50 هزار واحد در روستا و سایر برنامه‌ها انجام شود .

وی ادامه داد: برنامه ما این است طرحهای عمرانی نیمه تمام را تاجایی که می‌توانیم واگذار کنیم و هرچه را نمی توانیمف از طریق شراکت با بخش غیردولتی عمل کنیم. مدل تعریف شده‌ای در بودجه تعریف شده و 126 هزار میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است.

نوبخت در مورد نرخ تورم در ماه بهمن گفت: این رقم در حد 8.3 درصد است. همچنین در شش ماهه اول سال نسبت به شش ماه اول سال گذشته 6 درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم. در پاییز 96 ، 971 هزار و 680 نفر وارد بازار کار شده و جویای کار بودند که 957 هزار و 751 نفر شغل پیدا کردند.

وی با اشاره به این‌که « هنوز 3 میلیون و 200 هزار بیکار داریم،» اعلام کرد: نرخ بیکار ی در پاییز 95، 12.3 درصد بوده که این نرخ در پاییز امسال به 11.9 درصد رسیده است نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز از 19.5 درصد در پاییز 95 به 18.6 درصد در پاییز امسال رسیده است. همچنین نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 ساله از 30.4 درصد در پاییز 95 به 28.4 درصد در پاییز 96 رسیده است.

وی هچنین گفت: در 9 ماهه اول امسال 836 هزار نفر جمعیت فعال بودند که 819 هزار نفر توانستند شغل پیدا کنند. بنابراین نرخ بیکاری 9 ماه اول امسال 12.1 درصد است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه از 15 اسفند پرداخت حقوقها را آغاز کرده و سروقت میدهیم، اظهار کرد: یارانه خانواده ها هم راس 26 هر ماه پرداخت می شود. تا پایان سال نیز کل یارانه سازمان بهزیستی را ینز پرداخت می کنیم.

وی اعلام کرد:4500 میلیارد تومان نیز برای مرحله سوم طرحهای عمرانی در همین روزها تخصیص می دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید