نهم تیر تعیین تکلیف ویزای آمریکا

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۵:۳۲
    کد خبر :1004842
نهم تیر تعیین تکلیف ویزای آمریکا

سفارت آمریکا در شهر آنکارا پس از گذشت ۸۵ روز از انجام امور اداری ویزا، سرانجام برای روز جمعه نهم تیرماه وقت صدور ویزای تیم ملی والیبال ایران را داد.

پروسه دریافت ویزای آمریکا برای تیم ملی والیبال ایران که از ۲۰ آبان سال ۱۴۰۱ و همزمان با اعلام برنامه مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ ازسوی فدراسیون جهانی والیبال آغاز شد، روز جمعه نهم تیرماه به پایان می‌رسد.

۲۰ آبان سال گذشته فدراسیون جهانی والیبال برنامه مرحله گروهی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در گروه مردان را اعلام کرد که مشخص شد تیم ملی ایران در هفته‌های اول تا سوم به ترتیب در کشورهای ژاپن، هلند و آمریکا به میدان می‌رود.

فدراسیون والیبال بر اساس این برنامه، اقدامات خود را برای اخذ ویزای آمریکا از همان زمان آغاز کرد و در نهایت اعضای کاروان تیم ملی والیبال ایران روز ۱۷ فروردین در سفارت آمریکا در آنکارا حاضر شدند و مراحل اداری درخواست ویزا را انجام دادند.

پس از حدود سه ماه انتظار، فدراسیون والیبال آمریکا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون والیبال ایران اعلام کرد با هماهنگی‌های انجام شده، سفارت این کشور در آنکارا روز جمعه نهم تیرماه ویزای اعضای تیم ملی والیبال کشورمان را صادر خواهد کرد و از فدراسیون والیبال خواست تمامی پاسپورت های اعضای تیم ملی را جمعه به سفارت این کشور در آنکارا تحویل دهد.

بدین ترتیب روز جمعه نهم تیرماه نماینده تیم ملی والیبال ایران در آنجا حضور می‌یابد و در نهایت مشخص می‌شود که کدام بازیکنان و اعضای کادر فنی، این تیم را در مسابقات آناهایم همراهی خواهند کرد.

بر این اساس کادر فنی تیم ملی پس از مشخص شدن ویزاهای صادر شده، ترکیب تیم ملی والیبال ایران برای هفته سوم را انتخاب و معرفی خواهد کرد و سپس درخصوص نحوه محاسبه رنکینگ و امتیازی فدراسیون جهانی تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال در نشست اخیر خود در دومینیکن موضوع ویزای تیم تیم ملی والیبال ایران را به صورت خاص بررسی و تصویب کرد در صورتی که آمریکا به تیم اصلی ایران ویزا ندهد، امتیازات این تیم در رده‌بندی جهانی حفظ ‌شود و در صورت تمایل ایران نتایج بازی‌های هفته سوم لیگ ملت‌های در جایگاه جهانی تیم ملی مردان تاثیر منفی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از ۱۳ تا ۱۸ تیرماه جاری در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در آناهایم به ترتیب به مصاف فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید