نمره منتقدان به فیلم‌های روز اول جشنواره فیلم فجر

    کد خبر :1050912

فیلم «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده و تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی، هفتمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل‌ودوم فجر بود و با مجموع ۲۳.۵ ستاره از چهارده منتقد سینما، میانگین ۱.۶ ستاره را برای خود ثبت کرد.

بر اساس حروف الفبا به ترتیب، سعید اسلام‌زاده، زهرا اردکانی، میلاد جلیل‌زاده، میکائیل دیانی، سیدعلی سیدان، محمدصابری، محمدصادق علیزاده، حمیدرضا قادری، محمد محمدی، زهرا محمودی، علیرضا مرادی، مازیار معاونی، احسان ناظم‌بکایی و مصطفی وثوق‌کیا در نظرسنجی فیلم بی بدن شرکت کردند.

نمره منتقدان به فیلم‌های روز اول جشنواره فیلم فجر

در این نظرسنجی، یک منتقد یک ستاره و چهار منتقد ۱.۵ ستاره، سه منتقد ۲ ستاره ، چهار منتقد هر کدام ۳ ستاره و دو منتقد ۳.۵ ستاره به فیلم بی بدن دادند، این در حالی است که هیچ‌کدام از منتقدان فیلم ساخته مرتضی علیزاده را شایسته دریافت ۴ و ۵ ستاره ندانستند.

بی بدن یک اثر اجتماعی درام به کارگردانی مرتضی علیزاده، نویسندگی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی مصطفی احمدی است. داستان این فیلم اقتباسی از پرونده معروف جنایی دهه ۹۰ «آرمان و غزاله» است اما کارگردان شفاف سازی کرد و گفت: نمی‌توانم به‌صورت مستقیم تأیید کنم که فیلم من درباره یک پرونده واقعی است چراکه داستان اصلی فیلم، ساخته و پرداخته ذهن ماست و همه اجزای آن منطبق بر واقعیت نیست. آنچه می‌توانم بگویم این است که این فیلم براساس فضای حاکم بر برخی پرونده‌های جنایی موجود در دستگاه قضایی ایران در سال‌های اخیر ساخته شده است.

در این فیلم سینمایی بازیگران مطرح سینما، الناز شاکر دوست، پژمان جمشیدی، گلاره عباسی، سروش صحت و نوید پور فرج به ایفای نقش پرداخته اند.

منتقدان به فیلم‌های روز اول چند ستاره دادند؟

فیلم دروغ‌های زیبا به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم، با مجموع ۱۸ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۱.۵ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم شکار حلزون به کارگردانی محسن جسور با مجموع ۱۰.۵ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۰.۹ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم دو روز دیرتر به کارگردانی اصغر نعیمی با مجموع ۲۱.۵ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۱.۸ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم ظاهر به کارگردانی حسین عامری با مجموع ۱۷ ستاره از ۹ منتقد سینما، میانگین ۱.۸ ستاره را برای خود ثبت کرد.

چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامگاه چهارشنبه -۱۱ بهمن- رسما افتتاح و از روز پنجشنبه اکران فیلم‌ها در خانه جشنواره (برج میلاد تهران) و سینماهای مردمی آغاز شد؛ ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو و ۴ فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت برگزیدگان بخش‌های مختلف در مراسم اختتامیه -۲۲ بهمن- معرفی خواهند شد.

 ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید