نمایندگان مجلس علیه شعارهای غیرواقعی نامزدهای انتخاباتی بیانیه دهند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۲:۰۶
    کد خبر :10888

فرج الله رجبی با انتقاد از وعده‌های اقتصادی برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد که بعضی از این شعارها موجب تقابل‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و تبعات امنیتی به همراه خواهد داشت.

فرج‌الله رجبی اظهار کرد: چیدمان کاندیداها و رقبای آقای روحانی به گونه‌ای است که ایجاد فضای رقابتی قدری دشوار است و مردم احساس رقابت نزدیک بین نامزدها را ندارند. حجم تخریب آقای روحانی هم بالا است و دلیلش نگرانی مخالفان از فاصله ایشان با رقباست و به گونه‌ای می‌خواهند در مهلت باقی‌مانده، شبکه تخریبی را که بعضاً از امکانات دولتی هم استفاده می‌کند، برای پیشبرد اهداف خود ایجاد کنند.

وی افزود: بخشی از مردم مدت‌ها قبل انتخاب خود را کرده‌اند. آن‌ها هشت سال دولت گذشته چه به لحاظ فضای اقتصادی و چه سیاسی و فرهنگی را دیده‌اند و آن را فراموش نمی‌کنند. در آن دوران دلار ظرف مدت کوتاهی سه برابر شد و ارزش دارایی مردم به یک‌سوم تبخیر شد. همچنین با کوچکترین تحرکات سیاسی برخورد امنیتی صورت می‌گرفت و تعاملات فرهنگی نیز با محدودیت‌های زیادی روبرو بود؛ بنابراین اکنون قشر عظیمی این تفاوت را احساس می‌کنند.

این عضو فراکسیون امید با ابراز نگرانی از شعارهای غیرصادقانه برخی کاندیداها اظهار کرد: متاسفانه بدون توجه به ظرفیت‌های کشور سعی می‌کنند به اقشار ضعیف امیدواری کاذب بدهند و مثلاً شعارهایی درمورد یارانه‌ها می‌‌دهند که صادقانه نیست، در حالی که ما ظرفیت مملکت را می‌دانیم. بنابراین شاید این خطرناک‌ترین حربه‌ای است که از آن استفاده می‌شود؛ نه از باب اینکه بتوانند با این شعارها پیروز شوند بلکه به این دلیل که توقع نابجایی ایجاد می‌شود ولی توان پاسخگویی به آن از سوی هیچ دولتی وجود نخواهد داشت. این امر همچنین بین اقشار و دهک‌های مختلف تقابل ایجاد می‌کند؛ لذا کسانی که چنین شعارهایی می‌‌دهند باید پاسخگوی چنین مشکلاتی باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تأکید کرد: به نظر من وظیفه ملی همه نمایندگان مجلس، حتی اصولگرایان و مخالفان آقای روحانی این است که بیانیه‌ای از سوی مجلس برای جلوگیری از طرح شعارهای غیرواقعی از سوی کاندیداها که در ظرف اقتصادی کشور نمی‌گنجد صادر شود. به هر حال این وظیفه ملی برای روشنگری این موضوع به عهده نمایندگان، اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب، است. نباید اجازه دهند که افرادی از کم‌اطلاعی برخی اقشار سوءاستفاده کنند. قاعدتاً چنین رأیی که مبتنی بر شعارهای غیرواقعی است، رأی مشروعی هم نخواهد بود.

رجبی اضافه کرد:‌ ما در فضای انتخابات به کسی چک سفید امضا ندادیم اما گرایش‌ها و رویکرد مردم به برنامه کاندیداها مشخص است. دولت آقای روحانی گفتمانی روشنی دارد و مشخص است که چه می‌گوید و چه می‌خواهد اما برخی می‌خواهند به زعم خودشان تقابل بین 4 درصدی‌ها و 96 درصدی‌ها ایجاد کنند. این شعار خطرناک ممکن است بعد از انتخابات شکافی در جامعه ایجاد کند که جبران آن به سادگی امکان‌پذیر نیست. در واقع دامنه تأثیر شعارها به لحاظ ابعاد امنیت ملی باید مورد توجه قرار گیرد. رجل سیاسی کسی است که نسبت به این موضوعات مطلع باشد اما برخی افراد به ابعاد این امر بی‌توجه هستند و قاعدتاً نمی‌توان به آنها عنوان رجل سیاسی را اطلاق کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید