نمایندگان با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان ایدرو موافقت کردند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ۹:۳۶
    کد خبر :428887

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) موافقت کردند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بُعد داخلی و خارجی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره محورهای این تحقیق و تفحص، گفت: مهمترین محورهای این تحقیق و تفحص، بررسی عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در اجرایی کردن تحقیق و تفحص مجلس نهم، عملکرد این سازمان در گزینش و عزل و نصب‌ها در شرکت‌های تابعه و همچنین بررسی عملکرد این سازمان از حیث میزان اجرای ماده ۳ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی است.

همچنین نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در موافقت با این تحقیق و تفحص، اظهارداشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکنون عملکرد درخوری از حیث سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی نداشته است. همچنین از منافع ذی‌نفعان در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و کوچک صنعتی صیانت نکرده است.

وی افزود: اغلب نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه مختلف و به ویژه مناطق محروم معتقد هستند که این سازمان عملکرد اجرایی مناسبی از جنبه‌های مختلف به ویژه سرمایه‌گذاری در این مناطق نداشته است و نتوانسته رضایت‌ها را جلب کند.

در ادامه تقاضای این تحقیق و تفحص به رأی گذاشته شده شد که وکلای ملت با ۱۱۸ رأی موافق، ۴۷ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه علنی، با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بُعد داخلی و خارجی از سال ۸۴ تا ۹۶ موافقت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید