نماینده مجلس: امروز کرونای اقتصادی و کرونای بی‌اعتمادی در کشور داریم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۹:۴۷
    کد خبر :695959

یک نماینده مجلس تاکید کرد: امروز ما کرونای اقتصادی در کشور داریم که اگر حل شود بسیاری از مشکلات ما رفع خواهد شد.

فردین فرمند در گفت‌وگو با ایلنا، درباه رفتار سودجویان و محتکران در خصوص اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از بیماری کرونا که این روزها در کشور شایع است، گفت: مشکلی که امروز در کشور وجود دارد از کروناویروس هم مزمن‌تر است، امروز چالش‌های اقتصادی مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید با آن دست و پنجه نرم کنیم؛ این صحبت‌هایی که امروز درباره کمبود ماسک و سایر اقلام مطرح می‌شود ناشی از همین مشکل اقتصادی است که شرایط را حادتر می‌کند.

نماینده مردم میانه با بیان این‌که معتقدم حل مشکلات اقتصادی می‌تواند مجرایی شود تا بتوانیم مشکلات اساسی‌تری را حل کنیم، عنوان کرد: به صحبت آقای واعظی بازمی‌گردم ایشان به آمریکا گفت، اگر شما می‌خواهید در مبارزه با کرونا به ما کمک کنید تحریم‌ها را بردارید، سوالی که می‌پرسم این است آیا آن‌ها تحریم‌ها را خواهند برداشت؟ جواب کاملا مشخص است؛ خیر. پس باید چه کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها یک طرف اما چرا ما حاضر نیستیم بپذیریم در این مملکت مشکل اقتصادی داریم و کرونای اقتصادی ما بسیار قوی تر از این ویروس کروناست که این روزها در کشور شایع شده است.

فرمند ادامه داد: هوا که گرم شود کرونا از بین خواهد رفت و خیلی مهمان ما باشد ۲ ماه دیگر است و شاید در تهران به دلیل آن‌که در فرودین دیگر هوا گرم شده است زودتر از بین برود؛ اما آیا کرونای اقتصادی به این زودی و راحتی حل خواهد شد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته بعدی این است که مسئولان و دولتمردان با مردم شفاف نیستند و مسائل را با آنان در میان نمی‌گذارند و مردم را در هاله‌ای از ابهام نگه می‌دارند که همین امر باعث می‌شود بستر برای شایعه‌سازی و کارهای خلاف اقتصادی شروع شود.

وی ادامه داد: عده‌ای به دنبال فرصت هستند تا یک پول مفت به دست بیاورند، چرا؟ چون مشاهده کردند در این مملکت چنین کاری امکان‌پذیر است!

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: امروز انتخابات را تازه پشت سرگذاشتیم و بسیاری از بحث‌ها هنوز داغ است. مردم مطرح می‌کنند شما گفتید ما پول نداریم این همه دزدی و اختلاس از کجا صورت می‌گیرد؟ این احتکارها از کجاست؟حالا شما بیا توضیح بده که از بانک‌ها و صندوق‌ها برداشت می‌شود، نماینده در این جاها نمی‌تواند مستقیم پاسخگو باشد.

وی با اشاره به رصد اخبار در فضای مجازی از سوی مردم گفت: مشکل اساسی مملکت این است که در حال حاضر اگر مردم اعتماد داشتند، چرا باید اخبار کرونا را از فضای مجازی می‌گرفتند؟ مگر در این فضا چه کسانی فعال هستند که اطلاعات بیشتری از مسئولان دارند؟

نماینده مردم میانه ادامه داد: سوال اساسی اینجاست چرا مردم فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را قبول می‌کنند اما صحبت‌های مسئولان را قبول نمی‌کنند؟ این امر به همان بی‌اعتمادی و عدم شفافیتی که بارها مطرح شد، باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: کرونای بی‌اعتمادی بدتر از ویروس کروناست و آسیب‌هایش بیشتر است، معتقدم امروز فرصتی به دست آمده تا یک بار هم شده با مردم رک و راست صحبت کنیم و بگوییم معذرت می‌خواهیم به شما اطلاعات غلط می‌دهیم، معذرت می‌خواهیم که در زمان انتخابات وعده‌هایی می‌دهیم که هنگام عمل در آن می‌مانیم. اگر این کارها را انجام دهیم، قطعا مردم اعتماد پیدا می‌کنند.

فرمند با تاکید بر این‌که اقتصاد ما مشکل اساسی دارد، بیان کرد: در اخبار صدا و سیما مشاهده می‌کردم که صحبت از صادرات می‌کردند، خب امروز ما چه موادی را صادر می‌کنیم؟ ما مواد خام صادر می‌کنیم! ما امروز شمش آهن را صادر و ورق وارد می‌کنیم، مشخص است که جایی از کار ما مشکل دارد. ما به جای اینکه این همه محصولات کشاورزی را که در آذربایجان غربی و شرقی مانده است را صادر کنیم؛ چه چیزهایی صادر می‌کنیم؟

وی ادامه داد: درحال حاضر مشکل ما کرونای اقتصادی و اجتماعی است و تا این قضیه حل نشود بقیه مسائل می‌ماند. به هر حال امروز بیماری آمده است و کل جهان با آن درگیر است و تنها مختص ایران نیست و ما باید فکری به حال این بیماری اقتصادی و اجتماعی داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: کنگره آمریکا چند روز پیش روی ترامپ فشار وارد آورد بر سر دولت خراب شد و امروز ترامپ تازه قبول کرده است که موضوع کرونا مشکل دارد و مشاهده کردید این کشور چگونه رفتار کرد؟

وی با اشاره به این‌که آمریکا از نظر اقتصادی امروز با ما در جنگ است و جلوی فروش نفت ما را گرفته اما از لحاظ نظامی حریف ما نیست، گفت: خدا را شکر از لحاظ نظامی حرف برای گفتن در دنیا داریم اما همین حرف داشتن باعث نشده است که عده‌ای از این دله دزدی‌ها، دست بردارند. احتکار در این اوضاع و احوال یعنی چه، ما مردمی هستیم که تربیت شده‌ایم برای روزهای مبادا! این رفتارها برای چیست؟ هیچ گاه یادم نمی‌رود چندین سال پیش دولت برنج و روغن را به هیأت‌ها می‌داد و مسائلی پیش آمد که این روند قطع شد سال بعدش مردم به هیأت‌ها کمک کردند که اتفاقا بیشتر از مواقعی بود که دولت کمک می‌کرد.

نماینده مردم میانه با بیان این‌که مردم ما انسان‌های والایی هستند و به دین اعتقاد دارند و از نظام برنمی‌گردند، عنوان کرد: پیام انتخابات کاملا مشخص است مردم از نظام برنمی‌گردند اما از مسئولان چرا؛ و باید گفت این با رأیی که دادند خودزنی کردند! چرا؟ چون خسته شدند و کارهای خارج از معمول انجام می‌دهند.

وی افزود: صد رد صد کسی که منفعت شخصی خودش را مد نظر قرار دارد دست به کارهایی می‌زند و معمولا اگر منفعت شخصی از منعفت عمومی بگذرد خلاف منفعت عام می‌شود. امروز کسی این‌گونه اقدام می‌کند که فردا روزی در ترکیه خانه می‌خرند و هزاران اقدام دیگر.

فرمند ادامه داد: امروز یک شخصی شرکت اینترنتی می‌زند انبار برای خودش تهیه می‌کند، برخی از اقلام را می‌زنند موجودی‌اش تمام شده است از خود سوال کنید فردی که در این سطح شرکت اینترنتی زده و بازاریابی کرده و انبارهایی دارد چرا باید مخفی‌کاری انجام دهد؟ چرا باید آن همه ماسک در انبارش باشد اما بگوید موجودی ندارم ؟داستان چیست ؟

وی تاکید کرد: وقتش است با مردم رک باشیم ریشه قضایا را پیدا کنیم مشکل کرونای اقتصادی و اجتماعی داریم و از سوی دیگر کرونای بی اعتمادی داریم؛ امروز باید با کاری کنیم که مردم به ما بازگردند که اگر این کار انجام شود می‌توانیم جلوی احتکار و اجحاف را بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید