نماینده اصفهان، اسناد مالی هزینه‌ تعمیر سرویس‌های بهداشتی مجلس را ارائه نکرد!

    کد خبر :311126

در روز‌های گذشته، خبری بر خروجی سایت تابناک منتشر شد که حاشیه‌های بسیاری را به همراه داشت. در این خبر، یکی از نمایندگان مجلس در پاسخ به خبرنگار ما که در مورد سفر برخی نماینده‌ها به کشور روسیه پرسیده بود، توضیحاتی داد و در ادامه، از برخی هزینه‌های اضافی در مجلس همچون بازسازی بی مورد سرویس‌های بهداشتی نهاد قانونگذاری، گله کرد. بررسی‌های بعدی نشان داد که حداقل این نماینده مجلس اسنادی برای اثبات این مدعا در اختیار ندارد.

حسن کامران در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: «هر نوع سفر غیر ضروری دارای اشکال است؛ حال این سفر در ارتباط با وزیر باشد یا ارتباطی به ورزش نداشته باشد. بسیاری از سفرهایی که نمایندگان مجلس می روند، لازم نیست و در این سفر هم تنها یک عده برای استفاده از منافع آن مسافرت می کنند.»

وی گفت: شما به دفتر من بیایید و اسناد و مدارک را ببینید. مجلس ما آنقدر ریخت و پاش دارد که به مستراح هم بند کرده است. هزینه تعمیر یک دستشویی در مجلس 26 میلیون تومان شده است، البته من جلوی آن را گرفته ام. اگر شما عکسی از آن می گرفتید، می دیدید که دستشویی قبلی سنگ مرمر و کاشی های مرتب داشت، اما مجلس یک دفعه تصمیم گرفت آن را تعمیر کند. دستشویی های سالم را خراب کردند و دستشویی جدید ساختند. الان مجلس هفت طبقه و در هر طبقه دو دستشویی دارد که روی هم رفته و با حساب سرانگشتی برای هر دستشویی 26 میلیون هزینه کرده اند که سرجمع آنها می شود، چیزی حدود 300 میلیون تومان که خارج از مناقصه به افراد واگذار شده تا ساخته شود.

خلاصه آنکه به دلیل حواشی زیاد این خبر، «تابناک» در یک تحقیق میدانی به سراغ برخی مدیران فنی و کارشناسان رفت و همچنین با مراجعه به نماینده مدعی، درخواست انتشار اسناد مربوط به هزینه های انجام شده برای تعمیر سرویس های بهداشتی را کرد.

تحقیات صورت گرفته نشان می دهد، تفاوت هایی بین ادعای کامران با آنچه کارشناسان فنی اعلام می‌کنند وجود دارد. بنا به اظهارات کامران، برای هر دستشویی حدود 26 میلیون تومان هزینه شده، ولی طبق مشاهدات،تنها یک سرویس بهداشتی واقع در طبقه سوم و روبه روی اتاق کامران تعمیر و بازسازی شده است.

همچنین بنا بر اظهارات افراد مطلع مجلس، برای تعمیر این سرویس بهداشتی، مبلغی حدود 11 میلیون تومان هزینه شده و بقیه سرویس های بهداشتی دست نخورده باقی مانده است.

این در حالی است که نماینده اصفهان ادعا دارد، برای تعمیر این سرویس 26 میلیون تومان هزینه شده است. وی همچنین از اعلام نام کارمندی که این اطلاعات را نیز به وی داده خودداری کرد و گفت افشای نام وی ارزش امر به معروف را از بین می برد و تنها به ارائه برخی توضیحات که در خبر قبلی منتشر شده بود، اکتفا کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید