نماینده‌ای که با تاکسی و مترو در شهر تردد می‌کند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ۹:۰۴
    کد خبر :105532

یک نماینده مجلس شورای اسلامی که از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر استفاده می‌کند، ترافیک را اصلی‌ترین معضل پایتخت می‌داند و امیدوار است فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در میان مسئولان رواج یابد.
علی اصغر یوسف‌نژاد که برای حضور در جلسات علنی مجلس، ادارات، وزارتخانه‌ها و همچنین در مسیر بازگشت به منزل خود از تاکسی و مترو استفاده می‌کند، می‌گوید که روزانه چهار کیلومتر در مسیر منزل تا مجلس پیاده‌روی و در طول این مسیر هم با مردم گفت‌وگو می کند.

وی به آثار سوء ترافیک در زندگی شهروندان تهرانی اشاره می‌کند و می گوید: یکی از معضلات اصلی تهران ترافیک است که آثار سوئی دارد. از جمله مسائل زیست محیطی، هدر رفت زمان و همچنین تاثیرات روانی بر ذهن شهروندان. لذا باید تلاش کنیم حمل و نقل عمومی تقویت شود.

نماینده مردم ساری در مجلس می افزاید: ما شاهد تردد خودروهای دولتی در سطح شهر تهران هستیم که عمدتا تک سرنشین هستند و متاسفانه این تصور وجود دارد که قشر متوسط به پایین از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می کنند و کسانی که از نظر اقتصادی توانمند نیستند، مترو و اتوبوس سوار می شوند.

یوسف نژاد که پیش از نمایندگی مجلس و در دوره تصدی معاونت وزیر اقتصاد نیز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کرد، ادامه می دهد: تصور کنید اگر 200 نفر از میان مسئولان یا نمایندگان مجلس از خودرو شخصی استفاده نکنند و به جای آن سوار تاکسی، مترو یا اتوبوس شوند چقدر حجم خودروها کمتر می شود. ضمن اینکه علاوه بر داشتن امنیت، این کار آثار خوبی هم در جامعه برجای خواهد گذاشت و موجب ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می شود.

وی با بیان این‌که «استفاده مسئولان از وسایل حمل و نقل عمومی موجب تقویت اعتماد عمومی و نشان دهنده امنیت اجتماعی است»، خطاب به مسئولان می افزاید: چطور می‌خواهیم مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنیم در حالی که خودمان این کار را نمی‌کنیم؟

منبع:ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید