نمایش 2 فیلم ایرانی در کن

    کد خبر :949099
نمایش 2 فیلم ایرانی در کن

انجمن سینمای کن طبق روال سال‌های گذشته، برنامه ویژه زوم بر روی سینمای ایران را در شهر کن فرانسه برگزار می‌کند.

این برنامه در سالن سینمایی «Miramar» شهر کن برگزار می‌شود و شامل نمایش فیلم «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی ارسلان امیری و آیدا و پناهنده و فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» ساخته صفی یزدانی به تهیه‌کنندگی علی مصفا می‌شود.

برنامه زوم روی سینمای ایران در شهر کن در تاریخ پنجشنبه ۲۷ اکتبر (۵ آبان) و از ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر با نمایش فیلم «تی‌تی» آغاز و با فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» ادامه می‌یابد.

«تی‌تی»، چهارمین فیلم سینمایی آیدا پناهنده با بازی الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا است و داستان آن درباره‌ی زنی معروف به «تی‌تی خُله» است که می‌خواهد بشریت را نجات دهد و آشنایی او با یک استاد فیزیک، ماجراهای تازه‌ای در زندگی‌اش به وجود می‌آورد.

«در دنیای تو ساعت چند است؟» نخستین ساخته بلند صفی یزدانیان در مقام کارگردان محسوب می‌شود که با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا و همچنین تعدادی از بازیگران بومی استان گیلان همراه است. در این فیلم زری خوشکام و کریستف رضاعی، آهنگساز ایرانی نیز ایفای نقش می‌کنند.

داستان فیلم درباره زنی به نام گُلی است که بعد از بیست سال زندگی در فرانسه یک‌باره تصمیم می‌گیرد به ایران و به زادگاهش، شهر رشت سفر کند. فرهاد در رشت به استقبالش می‌رود و می‌گوید که آشنایی قدیمی است، اما گلی اصلاً او را به یاد نمی‌آورد.

پخش کننده بین‌المللی این دو فیلم کمپانی دریم لب به مدیریت نسرین میرشب است.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید