نمایش عکس‌هایی از فرهنگ و هنر ایران در اسلواکی

    کد خبر :644443

با اجرای ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی محمد معتمدی و برگزاری نمایشگاه عکس «ایران: فرهنگ و هنر»، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی برگزار شد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اجرای ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی و برگزاری نمایشگاه عکس «ایران: فرهنگ و هنر» از افشین بختیار و بابک موسوی، عکاسان کشورمان در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی برگزار شد.

 

کنسرت موسیقی ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی در تالار آیینه کاخ شهرداری براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی برگزار شد. در این اجرا سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری، مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد رودکی، تعداد زیادی از هموطنان ایرانی و دانشجویان مقیم، مسوولان دولتی اسلواکی از جمله معاون وزیر فرهنگ این کشور و چهره های فرهنگی این کشور حضور داشتند.

 

نمایشگاه عکس «ایران: فرهنگ و هنر» منتخبی از عکس های دو عکاس شناخته شده ایرانی، افشین بختیار و بابک موسوی از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعت ایران نیز در هفته فرهنگی ایران در اسلواکی در گالری کتابخانه دانشگاهی براتیسلاوا واقع در مرکز تاریخی این شهر افتتاح شد.

 

افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و کنراد ریگو، معاون وزیر فرهنگ جمهوری اسلواکی برگزار شد، مقامات رسمی دولتی، پارلمانی، دانشگاهی، فرهنگی و اصحاب رسانه اسلواکی نیز حضور داشتند.

 

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی با اجرای ارکستر سازهای ملی ایران و برگزاری نمایشگاه عکس «ایران: فرهنگ و هنر» از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین اکردیته در اسلواکی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان، موسسه توسعه هنرهای معاصر و وزارت فرهنگ جمهوری اسلواکی برگزار شده است و نمایشگاه عکس یادشده تا ۱۰ آذرماه ادامه دارد.

 

سال گذشته معاون وزیر فرهنگ جمهوری اسلواکی همراه هیات فرهنگی، هنری به ایران سفر کرد و با سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعامل فرهنگی، هنری ایران و اسلواکی گفت و گو کردند و هفته فرهنگی اسلواکی در تهران با برگزاری برنامه‌های هنری و دیدار مسئولان فرهنگی ایران و اسلواکی با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای معاصر و اداره کل همکاری‌های فرهنگی، هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار شد.

 

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی در ادامه این همکاری و تعامل فرهنگی، هنری دو کشور با همکاری وزارت فرهنگ اسلواکی در براتیسلاوا برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید