نمایشنامه ناتمام نفاق

  • سیاسی
  • جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ ۹:۰۵
    کد خبر :317752

غوغاسالاران با محور گروهک منافقین در بحبوحه فشارهای اقتصادی و در حالی که مسوولان با هدف حراست از منافع ملی در تکاپو و رایزنی های داخلی و خارجی اند، برای ناکامی این اقدام ها از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

به گزارش ایرنا، همزمان با سفر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران، به سوئیس و اتریش که با دعوت رسمی مسوولان این کشورها انجام شد، خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا از دستگیری یک زوج ایرانی تبار در بلژیک به اتهام تلاش برای بمب گذاری در همایش منافقین خبر داد.
ساعتی بعد خبر دستگیری 2نفر دیگر در فرانسه و آلمان در ارتباط با همین موضوع منتشر شد که فرد دستگیر شده در آلمان یک دیپلمات ایرانی بوده است.
گرچه جزییات خاص و واکنش مشخصی از این بازداشت ها منتشر نشد اما «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، در واکنش به این خبرها در توییتی این بازداشت ها را در آستانه مذاکرات ایران و اروپا تعجب برانگیز خواند و خشونت و ترور را محکوم کرد.
اینکه چرا در روزهای حضور رییس جمهوری در اروپا و تلاش اتحادیه اروپا برای حفظ دستاوردهای در خطر برجام، چنین ادعاهایی علیه ایران مطرح می شود، موضوعی قابل تامل است.
در واکاوی پشت پرده این جنجال ها می توان دستان آلوده فرقه رجوی و کینه دیرینه منافقین از نظام و مردم ایران را دید. البته تلاش آمریکا برای ناکام سازی کامل برجام و فشار بر اروپا در پروسه این ناکام سازی بر کسی پوشیده نیست.
همچنین دسیسه های برخی کشورهای منطقه ای در ایجاد بدبینی به نیت صلح طلبانه ایران و ردپای رژیم صهیونیسیتی در مقام پرده گردان این سناریو، پازل غیرقابل انکار دشمنی با ایران را کامل می کند.

**جهاد «برای» ایران یا «علیه» ایران؟
خیانت فرقه رجوی با مردم ایران و نفرت تاریخی ایرانیان از این گروهک دو روی سکه فعالیت یک سازمان در 40 سال گذشته بوده است. هدف آغازین تاسیس سازمان مجاهدین خلق، جهاد «برای» خلق ایران بود اما آنچه تاریخ از این فرقه ثبت کرده، نفاقی خونین و مرموز «علیه» مردم ایران و بر جای ماندن بیش از 17 هزار شهید است که بسیاری از آنان، مردم عادی و رهگذران کوچه و خیابان بودند که به دست اعضای این گروهک ترور شدند.
با طرد آمیخته به تنفر این گروهک از سوی مردم ایران و اخراج آنان از عراق، حیات سیاسی آنها به برگزاری همایشی سالانه محدود شده است. نشست هایی که سال به سال از رونق آن کاسته می شود و امسال این موضوع به قدری آشکار بود که روزنامه انگلیسی گاردین، بیشتر حاضران امسال کنگره را شهروندان لهستان، چک، اسلوواکی، آلمان و سوریه توصیف کرد که در پاسخ به یک فراخوان در شبکه های اجتماعی و با وعده سفر رایگان به پاریس، غذا و هتل در همایش حاضر شده بودند.
واقعیت آن است که از «فروغ جاویدان» جز کلاه های رنگی تهیه شده با ریال های ترکی فیصلی و دلارهای جان بولتنی مانده دیگری نمانده و شاید این پوچی دلیل هیاهویی است که هرسال به نوعی علیه ایران به راه انداخته می شود تا دستاوردهای ملت را به حاشیه ببرد. ادعای تلاش برای بمب گذاری در همایش منافقین را نیز می توان در دسته همان سناریوها دانست.
گروهکی که حتی اپوزیسیون های مخالف نظام هم آنها را در زمره دشمنان ایران فهرست بندی می کنند و جنایت های فرقه نقطه مشترک بسیاری از روایت های تاریخی 40 ساله آن است، اکنون برای ادامه حیات نباتی خود نیازمند غوغاست.

**پشت پرده یک ادعا
فرقه تروریستی رجوی که سال هاست زیر سایه دشمنان ایران نفس کشیده و با توهم حمایت ناتمام اروپا زندگی کرده است، 2 روز پس از برگزاری همایش اتوبوسی خود، رییس جمهوری اسلامی ایران را روی فرش قرمز فرودگاه زوریخ سوئیس می بیند که همتای سوئیسی وی تا پای پله های هواپیما به استقبال او آمده است.
این واقعیت آنچنان برای این گروهک و برخی سیاست گذاران اروپایی و آمریکایی تلخ است که آنان را به سناریوسازی و هیاهوگری وادار می کند تا از اهمیت سفر رییس جمهوری ایران بکاهند و استقبال اروپا از تدبیر دولت را به حاشیه برند.
بدبینی اتحادیه اروپا به ایران و بازگشت نقشه های ایران هراسانه به صدر خبرها، اکسیژن زیست سیاسی گروهک منافقین است تا عربستان و آمریکا و رژیم صهیونیستی را به عنوان حامی مالی خود داشته باشد. این میان آمریکا هم چندان بی میل نیست تا هزینه آشکار دشمنی با مردم ایران، به دوش گروهی از خود آنها افتد و در این مسیر چه دست افزاری بهتر از وطن فروشان.
جان بولتن فرستاده ویژه ای از سوی «دونالد ترامپ» به این نشست بود تا به منافقان اطمینان دهد حامی آنان است و هزینه مظلوم نمایی آنان را در قالب تهدید به بمب گذاری و سناریوهایی از این دست پرداخت می کند.
دست دیگر این خیمه شب بازی، در همایش امسال شاید غیبتی ظاهری داشت اما عهد یاریگری «ترکی فیصل» و دیگر سعودی های خاورمیانه با فرقه مجاهدین تغییر نکرده است؛ از آن رو که دشمن مشترکی چون ملت ایران دارند. حلقه اتصال این سه بازو، یعنی منافقان مطرود، آمریکایی های زیاده خواه و سعودی های هراسان از قدرت ایران، رژیم صهیونیستی است که سخن در باب دشمنی او دیگر تازگی ندارد.

**همکاری برای پرده برداری از فریب ها
آنچه میان این همه دشمنی به کار خواهد آمد، در کنار عزم و انسجام داخلی، نکته ای است که ظریف در پایان پیام توئیتری خود به آن اشاره کرده است «ایران آمادگی دارد با همه طرف‌های ذینفع برای پرده برداشتن از چیزی که یک طرح شیطانی عملیات فریب است، همکاری کند.»
ایران در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری به همکاری برای پرده برداری از نقشه های شیطانی نیازمند است.
پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، این یک جانبه گرایی بر اتحادیه اروپا بسیار گران آمده و در تلاش است دغدغه های ایران را تا آنجا که فشارهای کاخ سفید اجازه دهد، پاسخ گوید. نوع استقبال رییس جمهوری سوئیس از همتای ایرانی اش موید این امر است.
در چنین شرایطی همکاری، گفت و گو و حسن نیت طرف ها می تواند پرده های خیمه شب بازی ها علیه ایران را انداخته و بر نیت صلح طلبانه کشور ما صحه بگذارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید