نقوی حسینی: مخالفان مذاکره بین ایران و عربستان دست اندرکار حمله به نفت کش ایرانی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۸:۰۲
    کد خبر :626606

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: قطعا کسانی که با مذاکره ایران و عربستان مخالف بوده، دست اندرکار چنین حملاتی هستند.

 

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با دانشجو، با اشاره به مورد هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی در دریای سرخ، اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است و جمهوری اسلامی ایران تا پایان تحقیقات کافی و اینکه چه کسانی و چگونه این نفت کش را مورد حمله قرار داده اند اظهارنظری نخواهد داشت.

 

وی ضمن محکوم کردن این اتفاق تروریستی، پیرامون گمانه زنی هایی که در خصوص حمله به نفت کش ایرانی، افزود: یکی از صحبت هایی که در این باره مطرح می شود این است که اخیرا پیام هایی از سوی عربستان به ایران فرستاده شده بود که این کشور قصد مذاکره و گفتگو با جمهوری اسلامی را دارد از این رو ممکن است این عملیات برای مقابله با پیام های مثبت عربستان صورت گرفته باشد.

 

نقوی حسینی با تاکید براینکه احتمال دارد گروه های تروریستی مانند داعش در این اتفاق نقش داشته باشند، تصریح کرد: قطعا کسانی که با مذاکره ایران و عربستان مخالف بوده، دست اندرکار چنین حملاتی هستند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر نخست وزیر پاکستان به کشورمان، یادآور شد: باتوجه به اینکه این سفر فصل نوینی بین همکاری ایران و پاکستان محسوب می شود، شاید حمله به نفت کش ایرانی برای تحت تاثیر قرار دادن این سفر صورت گرفته باشد، از سوی دیگر آمریکایی ها و صهیونیست ها نمی خواهند کشورهای منطقه مناقشاتشان را با مذاکره و گفتگو حل کنند و همواره به دنبال ایجاد تنش بین این کشورها هستند از این رو قطعا آنها در این زمینه نقش دارند.

 

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مراوادات بسیار گسترده ای بین ایران و پاکستان در حوزه همکاری های مرزی، تجاری و تعاملات اقتصادی وجود دارد اما قطعا در این سفر پیشنهاداتی درباره خلیج فارس و مناسبات با ایران وجود خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید