نقش بازی های کودکان در رشد آن ها

    کد خبر :926460
نقش بازی های کودکان در رشد آن ها

کودک هنگام بازی می‌تواند کشف کند کیست و چه توانایی‌هایی دارد و چگونه خود را باید با محیط هماهنگ کند.

بازی در پارک ها و فضای باز برای کودکان، به دلیل بهره مندی از هوای تازه، پیدا کردن دوست، برقراری ارتباط های اجتماعی و فعالیت های بدنی بسیار مفید است. بازی کردن بچه‌ها راهی است به سوی شکل گیــری شخصیتـی سالم و مفید. در نتیجه برای این که کودک در آینــده، زندگی خوب و بالنده‌ای داشته باشد، فرایند بازی بسیار ضروری است.

باید بدانید که بازی کودک نقش پررنگی در رشد و تربیت کودک دارد و او را برای حل مسئله و واکنش صحیح در برخورد با مشکلات آینده آماده می سازد.

حرکت:

به فرزندتان این فرصت را بدهید که به طور مستقل در زمین بازی حرکت کند. فقط در صورتی مداخله کنید که خطری وجود داشته باشد یا اگر کودک واقعاً نمی‌تواند به تنهایی با آن کنار بیاید.

تسلی دادن:

تسلی دادن همیشه مجاز است. اگر کودک شما در زمین بازی گریه می‌کند یا احساس ناامیدی و ناامیدی می‌کند، می‌توانید هر زمان که بخواهید مداخله کنید. این بخشی از رابطه اعتماد بین والدین و فرزند است.

نزاع:

نزاع بین کودکان در زمین بازی طبیعی است و دلیلی برای مداخله فوری وجود ندارد. مشاهده کنید که آیا کمک شما واقعاً مورد نیاز است یا خیر. به طور خودکار در قبال رفتار فرزندتان احساس مسئولیت نکنید.

خنثی بمانید:

زمانی که نیاز به مداخله در درگیری‌های زمین بازی دارید، بی طرف، منصف و خونسرد بمانید و بگذار همه بچه‌ها نظرشان را بگویند!

اجازه دهید راه‌حل‌هایی پیدا شود:

راه‌حل‌های بی‌نقص را به نزاع‌کنندگان در زمین بازی پیشنهاد نکنید. بگذارید بچه‌ها خودشان کشف کنند که چگونه علایق را متعادل کنند.

ارتباط را تشویق کنید:

به کودکانی که درگیر درگیری در زمین بازی هستند کمک کنید تا علایق و احساسات خود را به دیگران بیان کنند.

الگو باشید:

هر روز برای فرزند خود الگو قرار دهید که چگونه باید با افراد دیگر ملاقات کند و چگونه رفتار کند. این روشی است که آن‌ها بیشتر یاد می‌گیرند، نه فقط در زمین بازی. هرگز استدلال کودک را از آن خود نکنید.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید