نفت سنگین ایران گران شد

    کد خبر :896011
نفت سنگین ایران گران شد

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته ۸.۷ درصد رشد کرده است.

قیمت نفت سنگین ایران در فوریه به ۹۳ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید که هفت دلار و ۴۵ سنت معادل ۸.۷ درصد در مقایسه با قیمت ۸۵ دلار و ۵۹ سنت در ژانویه افزایش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا به این تاریخ، به ۸۹ دلار و ۲۲ سنت در مقایسه با میانگین قیمت ۵۷ دلار و ۵۲ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.

ارزش سبد نفتی اوپک در فوریه برای دومین ماه متوالی رشد چشمگیری داشت و هشت دلار و ۸۱ سنت معادل ۱۰.۳ درصد در مقایسه با ژانویه افزایش یافت و به ۹۴ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۲تاکنون به ۸۹ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۵۷ دلار و ۷۲ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رسید.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در فوریه به ۲۸.۴۷ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۴۴ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ژانویه افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در عربستان سعودی و لیبی افزایش پیدا کرد اما در نیجریه و گینه استوایی کاهش داشت.

به گزارش ایسنا، تولید نفت ایران ۴۴ هزار بشکه در روز در فوریه نسبت به ماه پیش از آن رشد کرد و از ۲.۵۰۲ میلیون بشکه در روز به ۲.۵۴۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید