رئیس دیوان محاسبات :

نظارت بیشتر بر اجرای قانون استفاده از ساخت داخل

    کد خبر :648348

رئیس دیوان محاسبات کل کشور از نظارت بیشتر بر اجرای قانون استفاده از توان داخل خبر داد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از صندوق نواوری و شکوفایی، دکتر عادل آذر در حاشیه برپایی نمایشگاه دستاوردهای قاچاق کالا و ارز در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در بازدید کوتاهی که از نمایشگاه فناوری‌های نوین مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتم با قابلیت‌ها و نرم‌افزارهایی آشنا شدم که نشان از قابلیت و توان بسیار گسترده و ارزشمند جوانان و دانش آموختگان دانشگاه‌های کشور داشت، اما نکته مهم در این عرصه توجه بیشتر مسئولان به دستاوردهای این جوانان است.

 

وی افزود: باید تلاش کنیم تا دستگاه‌های دولتی متقاضی تجهیزات و فناوری در رقابت بین کالاهای خارجی و ساخت داخل نسبت به فناوری‌هایی که ریشه در خاک ایران دارند توجه ویژه‌ای داشته باشند و از توان و استعدادهای جوانان و دانشمندان ایرانی استفاده کنند.

 

عادل آذر به گلایه برخی از شرکت‌های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه درباره بازار محصولات خود اشاره کرد و گفت: تعدادی از شرکت‌ها گلایه داشتند که تجهیزات و توانمندی بسیاری توسط شرکت‌های دانش بنیان در کشور ایجاد شده است اما چون متقاضی استفاده و تولید انبوه برای آنها وجود ندارد این محصولات به مرحله تجاری‌سازی نمی‌رسند و به طبع عرضه نیز محدود می‌شود. به عبارت دیگر این فناوری‌ها وقتی فروش قابل توجهی نداشته باشند و به تولید انبوه یا سفارش نرسند، موجب زیان برای صاحبان خود می‌شوند.

 

به گزارش مهر ،رئیس دیوان محاسبات کل کشور ایجاد یک فضای رقابتی منصفانه برای تولیدات ساخت داخل نسبت به نمونه‌های خارجی را وظیفه دستگاه‌های دولتی دانست و گفت: جوانان نوآور تنها می‌توانند از توان مالی خود برای تبدیل ایده به محصول استفاده کنند و بیشترین وظیفه حمایتی از تولیدات دانش بنیان بر عهده دولتمردان، متولیان و کارگزاران این حوزه است که منابع خرید تجهیزاتی خود را به سمت تولیدات شرکت‌های دانش بنیان داخلی هدایت کنند زیرا مطمئن هستم که در یک رقابت منصفانه و جوانمردانه با سطوح بین‌المللی، جوانان ما پیروز خواهند شد. بنابراین ما وظیفه داریم که از آنها حمایت کنیم.

 

وی بر اجرای قانون استفاده از ساخت داخل تاکید کرد و گفت: دیوان محاسبات کشور در حد یک دستگاه نظارتی وظیفه حمایت از ساخت داخل را بر عهده دارد، بر همین اساس به همراه معاونان خود مراقبت می‌کنیم که خرید دستگاه‌ها از تولید داخل انجام شده و نسبت به اجرای درست این قانون نظارت خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید